معرفی بهترین فروشگاه خرید اسپری زعفران

معرفی بهترین فروشگاه خرید اسپری زعفران

زعفران یک ادویه محبوب و گران قیمت در سراسر جهان است و به ویژه در ایران به فراوانی از آن استفاده می‌شود. با گذشت زمان تولیدکنندگان زعفران این ادویه با ارزش را به شکل‌های مختلفی به مردم عرضه کردند و امروزه بیشتر به صورت رشته‌های خشک شده و فرآورده‌هایی مثل اسپری زعفران در بازار موجود است. این محصول جدید که به صورت فرآوری شده ارائه می‌شود در سراسر جهان جایگاه ویژه‌ای برای خود پیدا کرده و به علت برخورداری از مزایای زیاد، افراد به استفاده از آن ترغیب شده‌اند.

یکی از مهمترین مسائل در خرید اسپری زعفران توجه به اصالت کالا و خریداری آن از فروشگاه‌های معتبر است. چنانچه شما هم قصد خرید این محصول را دارید و نمی‌دانید آن را از کجا تهیه کنید در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین فروشگاه برای خرید اسپری زعفران را به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب:

(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.)

خرید محصولات بهرامن از فروشگاه آنلاین
خرید اینترنتی محصولات بهرامن از فروشگاه آنلاین

اسپری زعفران چیست؟

امروزه خرید اسپری زعفران در بین افراد رایج شده و به دلیل سادگی در استفاده و مقرون به صرفه بودن محبوبیت خاصی در بین مردم دارد. این محصول در خانه، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، قنادی‌ها، بستنی فروشی‌ها، هتل‌ها و تالارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای تزئین و طعم‌دهی به غذاها و دسرها بهترین گزینه است. اسپری تهیه شده از زعفران خالص همان عطر و طعم رشته‌های زعفران را دارد و به همان اندازه به خوش‌رنگ شدن مواد غذایی کمک می‌کند. همچنین از خواص بی‌نظیر زعفران برخوردار است و مصرف آن ضرری ندارد.

موارد استفاده از اسپری زعفران

این محصول در پخت انواع غذاها کاربرد دارد و عطر و طعم دلپذیری به غذاها می‌دهد. استفاده از اسپری زعفران هیچ تفاوتی با رشته‌های زعفران ندارد و تنها تفاوت آن در نحوه استفاده است. بعضی از اسپری‌ها به قدری کیفیت بالایی دارند که در زمان استفاده از آن‌ها گویی همان لحظه زعفران را دم کرده‌اید.
بیشترین کاربرد اسپری زعفران در تزئین غذاهایی مثل پلو است و می‌توانید روی آن را با شکل و حروف دلخواه تزئین کنید. همچنین در پخت غذاهایی همچون انوع خورشت‌ها، گوشت، ماهی، مرغ، شله زرد و … قابل استفاده است و باعث لذیذ شدن غذاها می‌شود. برای تهیه انواع چای و دمنوش و معطر کردن آن نیز می‌توان از اسپری زعفران استفاده کرد. حتی در تهیه انواع دسر، شربت، شیرینی و بستنی نیز قابل استفاده است و همان رنگ، عطر و طعم زعفران را به آن‌ها می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: پرورش زعفران گلخانه‌ای

خرید اسپری زعفران از بهترین فروشگاه

اسپری زعفران جز محصولات غذایی مهم و ارزشمند است و امروزه در کارخانه‌های مختلفی در کشور تولید می‌شود. از آنجایی که زعفران جز ادویه‌های اصلی در آشپزی است میزان تقاضا برای محصولات تهیه شده از آن نیز بالا است. خرید اسپری زعفران در مقایسه با رشته‌های زعفران به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد. از این رو باید این محصول را از فروشگاهی معتبر تهیه کنید. تولیدکننده‌ها و فروشنده‌های متنوعی در این زمینه وجود دارند و از بین آن‌ها می‌توان به مجموعه بهرامن اشاره کرد. این مجموعه در تولید و فروش محصولات مربوط به زعفران فعالیت می‌کند و نقش مهمی در تامین نیاز کشور به زعفران دارد.

بهرامن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت زعفران در کشور است و علاوه بر تامین نیازهای داخلی محصولات زیادی را به خارج از کشور صادر می‌کند. کیفیت اسپری زعفران تولید شده در این مجموعه به علت گذراندن آزمایش‌های مختلف از کیفیت بالایی برخوردار است و با خیال آسوده می‌توانید از فروشگاه بهرامن خرید کنید. استفاده از مواد اولیه طبیعی و ارگانیک و نوع بسته‌بندی نیز تاثیر زیادی در کیفیت نهایی محصول دارد. اسپری زعفران بهرامن داخل محفظه‌های آلومینیومی نگهداری می‌شود که یکی از بهترین بسته‌بندی‌ها برای افشانه زعفران است. این محصول تا جای ممکن است باید از عوامل طبیعی همچون نور و هوا دور بماند و پک آلومینیومی از نفوذ این دو عامل به داخل بسته‌بندی جلوگیری کرده و کیفیت محصول را تضمین می‌کند.

نحوه تولید اسپری زعفران

تولید اسپری زعفران فرآیند حساسی است که مراحل مختلفی را شامل می‌شود و به دقت بسیار بالایی نیاز دارد. برای اینکه محصول کیفیت بالایی داشته باشد باید تولیدکنندگان استانداردهای تعیین شده توسط سازمان جهانی بهداشت و استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنند. براساس این استانداردها استفاده از هرگونه اسانس و مواد شیمیایی مضر در تولید اسپری زعفران ممنوع است. تهیه مواد اولیه مرغوب در تولید این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و تولیدکنندگان سعی می‌کنند از بهترین نوع زعفران استفاده کنند.

زعفران مورد نیاز برای تولید اسپری زعفران در مجموعه بهرامن توسط خود این مجموعه آماده‌سازی می‌شود. زعفران پس از گذراندن آزمایش‌های تشخیص رنگ‌های افزودنی، قدرت رنگدهی، ارزیابی میزان اسیدیته، سنجش میزان ترکیبات اصلی آن ازجمله کروسین، سافرانال و پیکروکروسین به خط تولید اسپری زعفران منتقل می‌شود.

آب و زعفران ترکیبات اصلی افشانه زعفران هستند و هردوی این ترکیبات باید کاملا خالص باشند. آب مورد استفاده در تهیه اسپری زعفران در ابتدا با دستگاه RO تصفیه می‌شود. بعد از طی مراحل تصفیه و جداسازی ناخالصی‌ها برای استریل شدن لازم است آب از زیر اشعه‌های UV عبور کند. سپس آب خالص را در تانکرهای مخصوص ذخیره کرده و حجم معینی از آن را به لوله‌های پمپ انتقال می‌دهند.

در این مرحله دمای آب با بخار داغ تا حد تعیین شده افزایش می‌یابد. سپس مقدار مشخصی از زعفران پودر شده را به آب اضافه کرده و با آن مخلوط می‌کنند. این محلول چند ساعت در حالت قرنطینه باقی می‌ماند تا رنگدانه‌ها به طور کامل باز شده و عطر و طعم زعفران به آب منتقل شود.آخرین بخش از خط تولید اسپری زعفران مربوط به بسته‌بندی آن است.

خرید زعفران بهرامن از فروشگاه آنلاین برند بهرامن
خرید اینترنتی زعفران بهرامن از فروشگاه آنلاین برند بهرامن

محلول پاستوریزه شده با پمپ‌های مخصوص به داخل کیسه‌های آلومینیومی انتقال یافته و درنهایت داخل قوطی‌های اسپری قرار داده می‌شود. فضای بین کیسه پر از محلول و بدنه قوطی خالی است که معمولا با گاز ازت و یا نیتروژن پر می‌شود. این گاز به راحت‌تر اسپری شدن محلول زعفران کمک می‌کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که محلول و گاز در دو فضای جدا از هم هستند و به هیچ وجه با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند.

اسپری زعفران تولید شده در مجموعه بهرامن نشان سلامت از سازمان غذا و داروی ایران، آرم حلال سازمان کشورهای اسلامی و ISO 9001 از کمپانی ACS انگلستان را دارد و مطابق با استاندارد ایران، استاندارد FDA از سازمان غذا و داروی آمریکا و استانداردهای PCF و CE اروپا تولید شده است. از این رو می‌توان گفت یک محصول کاملا باکیفیت است. توصیه می‌شود هنگام خرید اسپری زعفران به مشخصات ثبت شده بر روی محصول توجه داشته باشید.

مزایای اسپری زعفران

اسپری زعفران در مقایسه با رشته‌های خشک شده این گیاه ویژگی‌هایی دارد که به عنوان مزایای آن شناخته می‌شوند و همین خصوصیات باعث شده تا مردم به استفاده از این محصول روی آورند.

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم مهمترین مزیت خرید اسپری زعفران سهولت در استفاده از آن است و در هر جایی بدون نیاز به آماده سازی قبلی قابل استفاده است. همچنین با این محصول می‌توانید غذاها را به هر شکلی که دوست دارید تزئین کنید.

این محصول حدود 5 برابر بیشتر از زعفران خشک بهره‌وری دارد. به طوری که اگر با دم کردن رشته‌های زعفران مثلا 20 بشقاب را تزئین کنید با استفاده از اسپری زعفران امکان تزئین 90 بشقاب وجود دارد.

اسپری زعفران تولید شده در مجموعه بهرامن فاقد اسانس و مواد شیمیایی است و در تهیه آن از زعفران مرغوب استفاده شده است.

یکی دیگر از مزایای اسپری زعفران ماندگاری طولانی مدت آن است و تا 18 ماه می‌توان از آن استفاده کرد.

اسپری زعفران به صورت تک فاز است و محلول داخل آن ته‌نشین نمی‌شود. از این رو قبل از استفاده به تکان دادن نیاز ندارد.

هنگام استفاده از رشته‌های زعفران باید آن را سابیده و دم کنید. اما در اسپری این مراحل زمان‌گیر حذف شده است.

نکات مهم در خرید اسپری زعفران

شاید در نگاه اول خرید اسپری زعفران کار ساده‌ای بنظر برسد. اما اگر می‌خواهید از عطر و طعم واقعی زعفران بهره‌مند شده و غذاهای لذیذی بپزید لازم است هنگام خرید این محصول به چند نکته مهم دقت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کود برای زعفران

کیفیت و خلوص

مهمترین چیزی که افراد پس از خرید اسپری زعفران از آن انتظار دارند کیفیت بالا و خالص بودن محلول داخل قوطی است. هدف از خرید این محصول استفاده از محلول زعفران است و باید تمام خصوصیات زعفران را داشته باشد. اسپری‌هایی که با استفاده از اسانس، رنگ و مواد شیمیایی تهیه شده‌اند شاید رنگ خوبی داشته باشند. اما این رنگ طبیعی زعفران نیست و عطر و بوی آن را ندارد. چنانچه قصد دارید علاوه بر خوش‌رنگ و لذیذ شدن غذاها از خواص فوق‌العاده زعفران نیز بهره‌مند شوید باید اسپری‌های باکیفیت و تهیه شده از زعفران خالص و مرغوب را خریداری کنید.

اصل بودن

تشخیص اصل و خالص بودن زعفران یکی از دغدغه‌های اصلی مردم هنگام خرید آن است. اما این موضوع در زمان خرید اسپری زعفران سخت‌تر می‌شود. چون محصول مورد نظر محلول است و شما نمی‌توانید رشته‌های زعفران را کنترل کنید. با این حال راه‌هایی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید تشخیص دهید محلول داخل اسپری اصل است یا تقلبی.
زمانی که کلاله زعفران در آب قرار داده شود دیر رنگ پس می‌دهد و رنگ آن به زردی متمایل است. اما به دلیل اینکه در اسپری زعفران از رشته‌های پودر شده استفاده شده است رنگ تیره‌تری دارد و به رنگ نارنجی تیره است.
روش بعدی تشخیص با کمک حس چشایی است. زعفران اصل طعم تلخی دارد. با اینکه بعد از ترکیب با آب ممکن است میزان تلخی آن کمتر شود اما به هیچ وجه نباید مزه شیرین بدهد. شیرین بودن طعم اسپری زعفران نشان می‌دهد که مواد قندی به آن اضافه شده است. همچنین عطر زعفران خالص تند است و به سرعت در محیط پخش می‌شود.
اسپری زعفرانی که خریداری می‌کنید باید فاقد چربی باشد. برای آزمایش این مورد می‌توانید مقداری از محلول را روی کاغذ اسپری کنید. (بهتر است کاغذ کاهی یا روزنامه باشد.) بعد از خشک شدن نباید هیچ اثری از چربی روی کاغذ دیده شود.

ماندگاری

میزان ماندگاری در خرید هر محصولی به ویژه مواد غذایی اهمیت زیادی دارد. این موضوع در مورد اسپری زعفران از حساسیت بیشتری برخوردار است. چون افشانه‌های زعفران اصل بدون هیچگونه مواد افزودنی و نگهدارنده تولید می‌شوند و تنها عامل ماندگاری طولانی مدت آن‌ها عدم نفوذ نور و هوا به داخل محلول زعفران است. البته درصورتی که از قوطی‌های استاندارد استفاده شده باشد این مورد تحقق می‌یابد. حتما قبل از خرید اسپری زعفران به تاریخ تولید و زمان انقضای آن توجه کنید.

زعفران پنج مثقال قوطی بهرامن
زعفران سه مثقال قوطی بهرامن

نوع بسته‌بندی

اسپری زعفران دارای دو نوع بسته‌بندی اولیه و نهایی است. اولی همان قوطی است که محلول زعفران در آن ریخته می‌شود. ظرفی که برای نگهداری محلول مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور مستقیم با آن در تماس است معمولا کیسه‌هایی از جنس آلومینیوم است. این قوطی به خوبی از محلول زعفران محافظت می‌کند. بسته‌بندی نهایی که محصول به دست مصرف کننده می‌رسد به اندازه مورد اولی اهمیت دارد. تولیدکننده‌های معتبر علاوه بر توجه به کیفیت محصول به زیبایی ظاهری بسته‌بندی هم دقت می‌کنند. چون اولین چیزی است که مشتری آن را می‌بیند و تا حدودی براساس نوع بسته‌بندی می‌تواند در مورد خود محصول قضاوت کند.

قیمت

زعفران خشک و رشته‌ای گران قیمت است و همه توانایی خرید آن را ندارند. اما اسپری زعفران به مراتب قیمت کمتری دارد. البته پایین بودن قیمت این محصول نشانه بی‌کیفیت بودن آن نیست. بلکه به این دلیل است که تنها بخشی از حجم اسپری را زعفران تشکیل داده و مابقی آن آب تصفیه شده است. با این حال محصولات تولید شده توسط کارخانه‌ها نسبت به مواد استفاده در تولید محصول قیمت‌های متفاوتی دارند و شما باید یک قیمت منطقی را برای خرید اسپری زعفران بپردازید.

خواص اسپری زعفران

اسپری زعفران تولید شده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت به دلیل داشتن زعفران خالص در ترکیبات خود از خواص درمانی آن برخوردار است. از مهمترین خواص این محصول می‌توان به تقویت ایمنی بدن، افزایش انرژی، بهبود گردش خون، تقویت عملکرد سیستم گوارشی، کاهش اختلالت معده، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر اشاره کرد. همچنین زعفران توانایی پیشگیری از دیابت، درمان افسردگی و کاهش دردهای عضلانی را دارد. افرادی که به طور منظم در رژیم غذایی خود از زعفران استفاده می‌کنند خواب منظم‌تری دارند. اسپری زعفران حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی باارزشی است که برای بدن مفید هستند. با این حال نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. چون می‌تواند باعث مسمومیت غذایی شده و عوارضی همچون زردی پوست، اسهال خونی، استفراغ، سرگیجه و خون دماغ شدن را به دنبال داشته باشد.

کلام پایانی

اسپری زعفران جز محصولات پرمصرف در بین مردم ایران و کشورهای خارجی است و در آشپزی و تهیه انواع غذاها و دسرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده آسان، قیمت ماسب و امکان ترسیم انواع نقوش بر روی پلوها و سایر غذاها از اصلی‌ترین مواردی هستند که باعث محبوبیت اسپری زعفران شده‌اند. باتوجه به افزایش محصولات تقلبی توصیه می‌کنیم خرید اسپری زعفران را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. فروشگاه بهرامن آماده ارائه انواع زعفران و زیرمجموعه‌های آن از جمله اسپری زعفران به هموطنان عزیز است و شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه، محصول مورد نظر را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید.

واحد تحقیق و توسعه شرکت زعفران بهرامن