سبزی خشک بهرامن

معرفی انواع سبزی خشک بهرامن

در آشپزی اصیل ایرانی، پرکاربردترین موادغذایی که به شیوه‌های مختلفی مصرف می‌شود، انواع سبزی است که در تهیه اکثر خورشت‌ها و پلوها به کار می‌رود. عطر و طعم بی نظیری که این گیاهان به غذاهای ایرانی اضافه می‌کنند، باعث شده است که فرهنگ غذایی ما ایرانی‌ها، متفاوت‌تر از سایر کشورها باشد. خرید سبزی خشک مورد استفاده در غذا همانند خرید ادویه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که هر دو تاثیر مستقیمی بر طعم و عطر غذا می‌گذارند.
همانطور که می‌دانید، انواع سبزیجات را نمی‌توان در هر ماه از سال به راحتی به صورت تازه تهیه کرد. اما می‌توان از سبزی خشک که ماندگاری بالاتری دارد و دسترسی به آن در تمام ایام سال بسیار آسان‌تر است، استفاده کرد. اگر به دنبال یک طعم منحصربه فرد و اصیل در غذاهای خود هستید، توصیه‌ی ما خرید سبزی خشک بهرامن است . با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی انواع سبزیجات خشک بهرامن بپردازیم.

انواع سبزیجات خشک بهرامن

ماندگاری و دوام بالا و همچنین دسترسی آسان به سبزیجات بهرامن، باعث شده است که نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها هم، بسیار مورد توجه قرار بگیرد و به عنوان یک ماده اولیه اصلی در تهیه انواع غذاها به کار رود. سبزی خشک بهرامن با خلوص و تمیزی، ارزش غذایی و خواص خود را حفظ کرده و با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. شما می‌ توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بهرامن، اقدام به خرید سبزی خشک کنید. با ما همراه باشید تا با انواع سبزیجات بهرامن آشنا شوید.

سبزی خشک مخلوط قرمه سبزی

همانطور که اطلاع دارید، قرمه سبزی یکی از اصیل‌ترین غذاهای ایرانی است که مهم‌ترین ماده غذایی مورد استفاده در تهیه آن، سبزی است. اگر این امکان برایتان وجود ندارد که از سبزیجات تازه استفاده کنید، خرید سبزی خشک می‌تواند جایگزین خوبی برای شما باشد.
سبزیجات خشک شده در سایر کارخانجات با روش‌های صنعتی مختلفی خشک می‌شوند؛ اما سبزیجات بهرامن با روش‌های خانگی خشک می‌شوند. همین باعث شده است که عطر و رنگ طبیعی سبزی خشک بهرامن از بین نرود و ارزش غذایی آن حفظ شود. با خرید سبزی خشک، دیگر نیازی به تفت دادن و سرخ کردن این سبزیجات نیست و خیساندن آن‌ها در آب به مدت نیم تا یک ساعت، کافی است. تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله ترکیبات تشکیل دهنده‌ی این محصول هستند که به صورت بسته‌ های 80 گرمی بسته بندی می‌شوند. سبزیجات بهرامن کاملا ارگانیگ هستند و تناسب دقیقی با یکدیگر دارند و علاوه بر خوش طعم کردن غذا، با توجه به مواد مغذی که دارند، می‌توانند برای رفع مشکلات گوارشی مثل ترش کردن و سوء هاضمه مفید واقع شوند. شما می‌توانید با خرید سبزی خشک مخلوط قرمه سبزی، یک خورشت 2 الی 3 نفره بپزید.

خرید سبزی خشک مخلوط آش
خرید محصولات بهرامن

سبزی خشک مخلوط آش

یکی دیگر از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانیان، آش است که هر فرد با توجه به ذائقه خود، می‌تواند مواد غذایی متفاوتی را در دستور پخت آن، استفاده کند. اما در هر حالت، یک جزء جدانشدنی وجود دارد که آن، سبزی است. خرید سبزی خشک آش علاوه بر اینکه این امکان را به شما می‌دهد که یک آش بسیار خوشمزه و خوش عطر بپزید.
ترکیبات تشکیل دهنده‌ی این سبزی خشک بهرامن، تره، جعفری، شوید، اسفناج و گشنیز است که در بسته بندی‌های 80 گرمی در بازار عرضه می‌ شود. اگر زمان کافی برای تهیه سبزی تازه ندارید و یا در مسافرت، هوس آش کرده‌اید، می ‌توانید اقدام به خرید سبزی خشک بهرامن کنید که به صورت کاملا ارگانیگ و بهداشتی تهیه می‌شود. یکی از اهداف اصلی این شرکت از تولید چنین سبزیجاتی، صرفه جویی در زمان مشتریان است. از آنجایی که سبزیجات بهرامن به طور متناسبی با هم مخلوط شده‌اند، دیگر نیازی نیست هر سبزی را به صورت جداگانه، تهیه کنید. ماندگاری و دوام بالای این سبزی خشک بهرامن باعث شده مشتریان با خیال راحت در دستور پختشان، از آن استفاده کنند.

سبزی خشک مخلوط پلویی

یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانیان، سبزی پلو است که بیشتر در فصل زمستان و نزدیک سال نو پخته می‌شود. سبزیجاتی که در این غذا استفاده می‌شود، شامل تره، جعفری و کمی شنبلیله است. با خرید سبزی خشک بهرامن و استفاده از آن دیگر لازم نیست نگران طعم غذا باشید. چراکه سبزیجات بهرامن، مواد مغذی خود را حفظ می‌کنند و هیچ تفاوتی با طعم سبزی تازه ندارند.
همچنین با خرید سبزی خشک پلویی بهرامن دیگر نیاز نیست هر کدام از سبزی‌ها را به صورت جداگانه خریداری کنید چرا که سبزی خشک به طور متناسب با یکدیگر مخلوط شده‌اند و در بسته بندی‌های 80 گرمی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. بعد از اینکه برنج را آبکش کردید، کافی‌ است سبزیجات را به صورت لایه لایه روی برنج پخش کنید و بگذارید با حرارت ملایم به مدت 45 دقیقه دم بکشند. در آخر می‌توانید سبزی پلو را به همراه چلو گوشت، ماهی و یا مرغ سرو کنید و لذت ببرید.
بهتر است بدانید مصرف هرکدام از این سبزیجات به تنهایی ممکن است به خاطر طبعی که دارند برای بدن مضر باشند، اما وقتی با یکدیگر ترکیب می‌شوند، سردی یکدیگر را خنثی کرده و خواص بسیار مفیدی را به بدن منتقل می‌کنند. بنابراین بهتر است در دستور پخت غذاهای خود، از خرید سبزی خشک غافل نشوید.

مشاهده محصولات فروشگاه بهرامن
فروشگاه بهرامن

پیاز خشک

پیاز یک جزء جدایی ناپذیر در آشپزی ایرانی است که می‌تواند طعم هر غذایی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. معمولا برای پخت هر غذایی، ابتدا پیاز را سرخ می‌کنند و به اصطلاح پیاز داغ درست می‌کنند. زمان بر بودن و سختی خرد کردن پیازها و همچنین بوی نامطبوع حاصل از سرخ کردن آن، باعث شده است که به یکی از کم طرفدارترین مراحل تهیه غذا تبدیل شود. برای اینکه پیاز به خوبی تفت داده شود، مدت زمان نسبتا زیادی لازم است. از همین رو، افراد در زندگی مدرن، به سبب صرفه جویی در زمان، از پیاز خشک شده که یک از محبوب‌ترین سبزیجات است، استفاده می‌کنند. خرید این محصول می‌ تواند آشپزی را برایتان لذت بخش‌تر کند و این امکان را به شما بدهد که بدون تجربه کردن بوی نامطبوع پیاز، بهترین غذاها را طبخ کنید.
پیاز خشک سرشار از ویتامین C و B، مواد معدنی نظیر فیبر، پتاسیم و کمی گوگرد است. اگر پیاز با روش درستی خشک شود، می‌تواند با حفظ تمام این مواد، خواص درمانی خود را هم حفظ کند. کمک به بهبود سرماخوردگی، کمک به خونسازی، تقویت سیستم دفاعی بدن، تقویت بینایی، تقویت قوای جنسی، تسکین التهابات ناشی از نیش حشرات، کاهش فشار خون، کمک به سلامت دندان و دهان و کند کردن روند پوکی استخوان چند مورد از هزاران خواص بی نظیر این محصول بسیار پرکاربرد ایرانی است. همانطور که می‌دانید تجمع پلاکت‌ها و لخته‌های خونی در شریان‌ها و سیاهرگ‌ها باعث سکته‌های قلبی و مغزی می‌شوند.
شاید به نظرتان عجیب برسد پیاز خشک چطور می‌تواند این همه برای بدن مفید باشد اما همانطور که گفته شد، شیوه صحیح خشک کردن پیاز، باعث می‌شود که ارزش غذایی و خواص خود را حفظ کند. بر همین اساس، پیاز خشک می‌تواند یک گزینه عالی در آشپزی‌هایتان باشد. شما می‌توانید با خرید پیاز خشک، انواع خورشت‌ها، آش ها و خوراک‌ها، پلوهای ترکیبی و دیگر غذاهای خوشمزه را بپزید.

سبزی خشک شنبلیله

شنبلیله گیاهی معطر با طبع گرم و خشک است که با داشتن جینسینگ، فیبر و ساپونین در درمان بسیاری از بیماری‌ها مثل بواسیر، سرفه، چسبندگی روده، دیابت، کبد چرب و … بسیار موثر است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بهرامن که معمولا برای خرید زعفران از آن استفاده می‌کنید، در قسمت سبزیجات بهرامن، اقدام به خرید این سبزی خشک نیز کنید.
اگر می‌خواهید انواع غذاهای خوشمزه و محبوب مثل قرمه سبزی، کوکو و قلیه ماهی بپزید و یا پوره‌هایتان را طعم دار کنید، توصیه ما، خرید سبزی خشک شنبلیله خواهد بود. از کاربردهای دیگر شنبلیله، خوش عطر کردن مرغ آب پز، استفاده در انواع سوپ‌ها و خورشت‌ها است. این سبزی حاوی مواد مغذی زیادی نظیر منگنز، آهن، مس، منیزیم، فسفر، پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین B6 است که باعث شده است چنین خواص شگفت انگیزی داشته باشد. درست است که شنبلیله سرشار از خواص دارویی است اما بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید چراکه می‌تواند عوارضی مثل معده درد، سرگیجه، اسهال، سردرد و واکنش‌ های آلرژیک داشته باشد. شنبلیله خشک شده یکی از محبوب‌ترین سبزیجات بهرامن است که در بازار عرضه می‌شود.

خرید سبزی خشک مخلوط کوکو
خرید محصولات بهرامن

سبزی خشک نعناع

نعناع یکی از محبوب‌ ترین سبزیجات بهرامن از نظر مشتریان است که دارای استفاده‌های فراوانی در آشپزی است. ساخت مواد دارویی و همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی از دیگر کاربردهای این سبزی خوش طعم و خوش‌بو است. عطر تند و طعم دهندگی قوی این سبزی خشک بهرامن باعث شده است که به عنوان کاربردی‌ترین چاشنی غذا مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می‌توانیم با استفاده از نعناع، انواع چای‌ها و دمنوش‌ها را تهیه کنیم و از خواص بی نظیر این سبزی خوش عطر برخوردار شویم. شما می‌توانید به فروشگاه اینترنتی بهرامن مراجعه کرده و علاوه بر خرید سبزی خشک، اقدام به خرید چای و انواع دمنوش کرده و از طعم، عطر و خواص دارویی شگفت انگیز هرکدام بهره‌مند شوید.

خوب است بدانید که نعناع طبعی گرم و خشک دارد بنابراین اگر می‌خواهید با استفاده از یک چاشنی خوش عطر، سردی غذاهایی مثل پلو، سالاد و ماست را خنثی کنید، بهتر است به فکر خرید این محصول باشید. نعناع نسبت به دیگر سبزیجات، کالری کمتری دارد و سرشار از انواع ویتامین‌ها مثل ویتامین A، B و C و همچنین مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم، سدیم، روی، آهن و فسفر است. خاصیت ضدالتهابی و ضدویروسی، رفع سردرد، تب، حالت تهوع، اختلالات گوارشی و نفخ، تسکین دردهای عضلانی، جلوگیری از سرطان چند مورد از هزاران خواص مفید این سبزی است که می‌تواند در سلامت بدن بسیار موثر باشد. اگر این امکان برایتان وجود ندارد که از نعناع تازه استفاده کنید، می‌توانید با خرید سبزی خشک، همان طعم و عطری را بچشید که نعناع تازه دارد.

سبزی خشک شوید

اگر زمان کافی برای پختن گوشت ندارید، می‌توانید حین پخت، کمی شوید اضافه کنید. با اضافه کردن این سبزی خشک علاوه بر کوتاه‌تر شدن زمان پخت گوشت، هضم آن در بدن آسان‌تر می‌شود. شوید خشک یکی از پرطرفدارترین سبزیجات است که خواص دارویی بسیار زیادی دارد. این گیاه با افزایش ترشح انسولین قندخون، به عنوان بهترین سبزی برای افراد دیابتی محسوب می‌شود.
شما می‌توانید با خرید سبزی خشک شوید از دیگر خواص دارویی آن مثل کاهش سطح کلسترول خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی، کاهش مشکلات گوارشی، بهبود باروری زنان، بهبود عملکرد تیروئید، کاهش افسردگی، کاهش برونشیت و بهبود سرفه، تسکین اسپاسم و … بهره‌مند شوید. علاوه بر اینکه به عنوان چاشنی در انواع سالادها، ماست‌ها و پلوها به کار می‌رود، دمنوش‌ هایی هم تهیه می‌شود که حاوی شوید است. این دمنوش‌ها برای درد کلیه بسیار مفید هستند و سوزش مثانه را از بین می‌برند. اما بهتر است در مصرف دمنوش‌های حاوی شوید، احتیاط کنید چرا که مصرف بیش از حد آن می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

خرید پیاز خشک
خرید محصولات بهرامن

شما می‌توانید با خرید سبزی خشک شوید، سوپ‌هایتان را تزئین کرده و در طعم دار کردن نان‌، انواع سس‌ها و سالادها، افزودن طعم به ماهی، گوشت و یا تخم مرغ از آن استفاده کنید. شوید جز سبزی‌هایی است که طبع گرمی دارد و می‌تواند سردی غذاها را خنثی کند. شوید سرشار از آنتی اکسیدان، فلاونوئیدها، تانن، ویتامین‌های A، C و ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی نظیر کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، پتاسیم است.
شاید نگران این باشید که اگر شوید به صورت خشک شده مصرف شود، ارزش غذایی خود را از دست دهد، اما اینطور نیست. اگر شوید به صورت خانگی و کاملا بهداشتی خشک شود، همه‌ی مواد مغذی خود را حفظ می‌کند و تفاوتی با شوید تازه نخواهد داشت. بنابراین توصیه ما، خرید سبزی خشک بهرامن است چرا که سبزیجات بهرامن به صورت کاملا ارگانیگ خشک می‌شوند.

جمع‌بندی

اگر به دنبال راهی هستید که غذای مورد علاقه خود را بدون نگرانی از کمبود وقت بپزید و مزه‌ی سبزیجات تازه را در غذاهای خود احساس کنید، توصیه ما خرید سبزی خشک بهرامن خواهد بود. شیوه تهیه سبزیجات بهرامن و ارگانیک بودن آن‌ها، باعث شده است که علاوه بر ایران، در سایر کشورها هم طرفداران زیادی داشته باشند.

واحد تحقیق و توسعه شرکت زعفران بهرامن