با پودر زردچوبه زانو درد خود را درمان کنید

با پودر زردچوبه زانو درد خود را درمان کنید

زانو درد یکی از دردهای رایجی است که با بالا رفتن سن بسیاری از ما گرفتار آن می شویم. بسیاری از ما زمانی که زانو درد به سراغمان می‌آید به دنبال یک راه حل برای درمان درد آن هستیم. حال ما در این مطلب قصد داریم چند روش درمانی را به واسطه پودر زردچوبه خدمت شما عزیزان معرفی کنیم که به واسطه آنان قادر خواهید بود مشکل زانو درد خود را تا حدودی برطرف کنید. با ما در ادامه همراه باشید.

آیا درمان آرتروز زانو با زردچوبه امکان پذیر است؟

آرتروز از جمله شایع ترین بیماری‌های مفصلی است که التهاب یکی از علائم اصلی در بروز این بیماری است. چون زرد چوبه خاصیت ضد التهابی دارد، می‌توانید از آن به عنوان یک مکمل برای درمان استفاده کنید.

زردچوبه یا داروی شیمیایی؛ کدام موثرتر است؟

در این مورد تحقیقی صورت گرفت و مشخص شد که افرادی که از زردچوبه مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که از داروی شیمیایی استفاده می‌کند هر دو تاثیری به یک اندازه از ماده مورد مصرف دریافت کرده بودند. کورکومین اثری به مانند دیکلوفناک دارد و تحمل درد را برای بیماران به مراتب بیشتر می کند. به همین منظور نیز در حال حاضر بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که مصرف زردچوبه یکی از بهترین روش ها برای مقابله با آرتروز می‌باشد.

زردچوبه پت بهرامن
خرید ادویه از فروشگاه بهرامن

پودر زردچوبه بهتر است یا عصاره آن؟

در این مقاله شما را با برخی از مواد غذایی که می‌توانید به واسطه آن درمان زانو درد خود را ممکن سازید، آشنا خواهیم کرد. اما در مورد این سوال که عصاره زرد چوبه بهتر است یا پودر زردچوبه؟ باید بگوییم که عصاره زردچوبه مقدار بیشتری از کورکومین را در خود جای داده است. به همین دلیل بسیاری از متخصصان عصاره این ادویه را برای درمان تجویز می‌کنند. علاوه بر مواردی که به آن اشاره کردیم، شما عزیزان می‌توانید به واسطه درست کردن خمیر زردچوبه نیز کاهش درد زانو را برای خود به ارمغان آورید.

طریقه تهیه پماد زردچوبه؛ یک ترکیب طلایی ضد درد

پودر زردچوبه برای درمان بسیاری از سرماخوردگی‌ها و آنفولانزاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این از پودر زردچوبه برای کاهش امکان ابتلا به آلزایمر نیز استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند چه به صورت خوراکی و چه به صورت پماد التهاب مفاصل را کاهش دهد. پماد زردچوبه را می‌توان حدود 2 ماه در یخچال نگه داری کرد و حتی برای مصرف خوراکی نیز می‌توان از آن بهره برد. برای تهیه این پماد شما به یک فنجان آب تصفیه شده، یک قاشق چای خوری زردچوبه، یک قاشق چای خوری روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری فلفل سیاه نیاز خواهید داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه آن را خدمت شما عزیزان آموزش دهیم.

روش تهیه پماد زردچوبه

در ابتدا پودر زردچوبه را در داخل یک تابه قرار می‌دهیم و آب را به آن اضافه می‌کنیم و روی شعله ملایم قرار می‌دهیم تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس فلفل آسیاب شده و چربی را به میزان دلخواه به آن اضافه می کنیم. در صورت نیاز در این مرحله به آن می‌توانیم آب اضافه کنیم. علاوه بر مواردی که به آنان اشاره کردیم، شما عزیزان می‌توانید از عسل نیز استفاده کنید. زمانی که پماد شما به غلظت مناسب رسید، آن را در داخل یک ظرف شیشه‌ای قرار دهید و درب آن را ببندید. شما عزیزان می‌توانید از این پماد 1 الی 2 ماه استفاده کنید.

درمان خانگی زانو درد با پودر زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای است که دارای خاصیت ضد التهای می‌باشد و بسیاری از افراد باور دارند که پودر زردچوبه قادر خواهد بود علائم ورم و التهاب مفاصل را برطرف کند. علاوه بر این زمانی که از این ادویه در غذاها نیز استفاده کنید به درمان مفاصل کمک بسیاری خواهید کرد. یکی از ترکیبات مفیدی که در ادویه زردچوبه وجود دارد، کورکومین می‌باشد که خاصیت ضد التهاب دارد و از آنجا که یکی از علائم اصلی در درد مفاصل التهاب می‌باشد، این ماده کمک بسیاری را در کاهش درد و درمان زانو درد خواهد داشت.

1-چای زردچوبه

یکی از راه‌ کارها برای بهره بردن از خواص پودر زردچوبه این است که از آن به همراه چای استفاده کنید. برای تهیه چای زردچوبه، می‌توانید یک قاشق چای خوری زردچوبه را با چهار لیوان آب گرم مخلوط کنید و آن را به مدت ده دقیقه روی شعله قرار دهید تا بجوشد. شما عزیزان می‌توانید برای طعم دادن به این معجون از ادویه‌های شیرین و یا ترش نیز استفاده کنید. به عنوان مثال شما عزیزان می‌توانید از یک لیموی تازه یا پرتغال برای طعم دادن به این معجون استفاده کنید. توصیه می‌شود که از این دمنوش 2 الی 3 بار در روز استفاده کنید تا که اثرات آن را بر روی زانو درد خود مشاهده کنید.

2-شیر طلایی

برای تهیه این دمنوش و یا معجوش شما باید میزان مشخصی از زردچوبه را با شیر مخلوط کنید که ظاهری طلایی رنگی داشته باشد. در صورتی که شما عزیزان به شیر حساسیت دارید، توصیه ما این است که از شیر سویا و نارگیل استفاده کنید. برای تهیه این معجون باید یک قاشق چای خوری از پودر زردچوبه را در داخل دو فنجان شیر بریزید. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که در صورتی که میزانی چربی به این معجون اضافه شود، جذب آن را برای بدن راحت‌تر خواهد کرد. برای طعم دادن به این معجون می‌توانید از عسل استفاده کنید. توصیه ما این است که از این معجون به صورت روزانه 1 الی 2 مرتبه استفاده کنید تا که تاثیرات آن را روی زانو درد خود مشاهده کنید.

3-اسموتی زردچوبه

زرد چوبه یکی از ادویه‌هایی می‌باشد که در اسموتی به خوبی حل می شود. افرادی که علاقه زیادی به اسموتی دارند، می‌توانند میزان مشخصی از پودر زردچوبه را به اسموتی خود اضافه نمایند و مفاصل خود را به همین واسطه از زانو درد در امان نگه دارند. برای تهیه یک اسموتی مقوی شما عزیزان می‌توانید از محصولاتی به مانند ماست، اسفناج، جو دوسر و زنجبیل و مقداری کمی زردچوبه استفاده کنید. در صورتی که علاقه چندانی به این اسموتی ندارید، می‌توانید از اسموتی موز، وانیل، دارچین و زردچوبه نیز استفاده کنید و به صورت روزانه از این اسموتی استفاده کنید.

4-جو دوسر و شیرطلایی

بسیاری از پزشکان خوردن جو دوسر را به عنوان بخشی از رژیم غذایی برای بهبود عملکرد بدن توصیه می‌کنند. شما عزیزان می‌توانید جو دوسر را با شیر طلایی مخلوط کنید و از این معجون فوق العاده برای درمان زانو درد خود و کاهش التهاب مفاصل استفاده کنید. برای طعم دادن به این معجون می‌توانید از توت فرنگی نیز استفاده کنید. این میوه شامل آنتوسیانین است که دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی است و معجون مورد نظر را به مراتب قوی‌تر خواهد کرد.

5-تخم مرغ خرد شده با پودر زردچوبه

همان طور که می‌دانید تخم مرغ یک غذای کامل و همه کاره است که برای بسیاری از درمان‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. به واسطه اضافه کردن پودر زردچوبه به تخم مرغ می‌توانید خاصیت ضد التهابی آن را به مراتب بالاتر ببرید و به منظور کاهش درد مفاصل از آن استفاده کنید. به عنوان مثال شما عزیزان می‌توانید یک قاشق چای خوری از پودر زردچوبه را در زمان پخت تخم مرغ به آن اضافه کنید و روزانه یک مرتبه از آن استفاده نمایید.

6-سالاد سبز با زردچوبه

سبزیجاتی که دارای برگ هستید، مواد مغذی بسیاری دارند. این دسته از سبزیجات بهترین مواد غذایی برای کاهش میزان التهاب مفاصل می‌باشند. از جمله این سبزیجات می‌توان به اسفناج و کلم اشاره کرد. علاوه بر این شما می‌توانید از فلفل و گوجه نیز برای تهیه سالاد سبز خود استفاده کنید. بعد از تهیه سالاد،شما می‌توانید به عنوان سس از پودر زردچوبه استفاده کنید. برای تهیه سس زردچوبه شما می‌توانید از روغن زیتون و کرم نارگیل با سایر چاشنی‌های موجود استفاده کنید.

7-سوپ هویج

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باور هستند که زردچوبه دارای خواص بسیاری است که از جمله آنان می‌توان به کاهش درد زانو اشاره کرد. در سوپ هویج از مواد غذایی متعددی استفاده می‌شود که از جمله آنان می‌توان به زردچوبه و زنجبیل به همراه هویج و لیمو اشاره کرد. شما می‌توانید برای درمان زانو درد خود این سوپ را پیش از غذا میل کنید. در کنار این سوپ شما عزیزان می‌توانید از سالاد سبز نیز استفاده کنید.

8-کباب زردچوبه و زنجبیل

پودر زردچوبه یکی از مواردی است که در تهیه کباب همیشه از آن استفاده می‌شود. شما عزیزان می‌توانید پودر زردچوبه را به صورت مستقیم بر روی گوشت بریزید و یا این که گوشت را داخل مخلوطی از آن قرار دهید. به واسطه استفاده از این روش، علاوه بر این که غذای بسیار لذیذ و خوش مزه‌ای را میل خواهید کرد، بلکه به درمان درد زانوی خود نیز کمک می کنید. لازم به ذکر است که از زنجبیل نیز غافل نشوید، زیرا خواصی به اندازه زردچوبه دارد.

ادویه پت بهرامن
خرید انواع ادویه بهرامن

آیا زردچوبه یک ماده سمی است؟

زردچوبه یکی از ادویه‌هایی است که در جنوب آسیا بسیاری از آن برای طعم دادن به غذای خود از آن استفاده می‌کنند. این ادویه می‌تواند رنگ نارنجی تا زردی داشته باشد. ماده موثری که در این ادویه وجود دارد به هیچ عنوان سمی نیست و برای بهبود دردها می‌توان از آن استفاده کرد. این مسئله در حالی است که در صورتی که شما از داروهای شیمیای به مانند ایبوپروفن به میزان زیاد استفاده کنید، عوارضی نظیر تشنج و نارسایی حاد کلیوی را ممکن است تجربه کنید.

باید‌ها و نباید‌ها در مورد درمان زانو درد با زردچوبه

این موضوع کاملا درست است که مصرف زرد چوبه کمک بسیاری به درمان درد مفاصل خواهد کرد و برای تسکین بسیاری از دردها از آن استفاده می‌شود. اما بهتر است که استفاده از این ادویه در مقادیر زیاد را با پزشک خود در میان بگذارید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود. در حال حاضر بسیاری از داروهایی که برای درمان آرتروز از آنان استفاده می‌شود خواص کافی را برای درمان مشکل شما خواهند داشت. از این رو بهتر است که از مصرف بی رویه این ادویه خود داری کنید تا که دچار مشکل نشوید. همان طور که می‌دانید هر ماده‌ای که بیش از حد از آن استفاده کنید، در بدن ما تبدیل به سم خواهد شد.

راه کارهای دیگری که به واسطه آنان می‌توانید درد زانو را کاهش دهید!

1-درمان زانو درد با نمک

یک مطالعه جدید نشان داده است که حمام آب نمک یکی از مواردی است که می‌تواند درد آرتروز را تا حدودی کاهش دهد. برای این کار شما می‌توانید از نمک‌های معمولی و خوراکی نیز استفاده کنید. یکی از خصوصیاتی که این ترکیب به همراه دارد، این است که برخلاف سایر ترکیبات شیمیایی، عوارضی را به همراه نخواهد داشت.

چه نمک را به بدن تزریق کنید و چه به واسطه بانداژ آغشته به نمک این کار را انجام دهید، روند درمان آن یکسان خواهد بود. این موضوع کاملا درست است که در حال حاضر درمان قطعی برای آرتروز وجود ندارد، اما شما به واسطه روش‌هایی به مانند استفاده از نمک و یا زردچوبه می‌توانید از بروز آن و برای کاهش درد استفاده کنید.
روند درمان به واسطه نمک به این صورت است که با جذب آب بدن می‌تواند تورم را کاهش دهد. در حقیقت شما به واسطه این کار می‌توانید از خاصیت ضد التهابی نمک استفاده کنید. اما در صورتی که به دنبال درمان کامل آرتروز هستید، باید به پزشک مراجعه کنید. یکی از راه کارهای درمان قطعی که هم اکنون وجود دارد، درمان کامل به واسطه عمل جراحی می‌باشد.

2-درمان زانو درد با عسل و سیاه دانه

سیاه دانه یکی از مواردی است که در طب سنتی کاربرد بسیار زیادی دارد. اما آیا روغن سیاه دانه می‌تواند به درمان آرتروز کمک کند؟ در جواب این سوال باید بگوییم که به واسطه این موضوع که سیاه دانه دارای تیموکینون است، به خوبی می‌تواند به درمان زانو درد کمک کند. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که سیاه دانه تاثیر بسیار خوبی را در تعدیل عملکردهای لنفوسیت T دارد. زمانی که شما عزیزان این دانه فوق العاده را به واسطه عسل مصرف کنید، می‌توانید از خاصیت تسکین دهندگی آن برای درد زانوی خود استفاده کنید.

مشاهده محصولات فروشگاه بهرامن
فروشگاه بهرامن

4-استفاده از زانو بند

همان طور که می‌دانید آرتروز علاوه بر این که درد بسیار شدید را برای زانو به همراه خواهد داشت، باعث سفتی و خشکی مفاصل نیز خواهد شد. شما عزیزان برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از زانو بندهای استاندارد استفاده کنید، تا میزان فشار وارده بر زانوی خود را کمتر کنید. استفاده از این زانو بند خاصیت درمانی به مانند مواردی که پیش از این به آنان اشاره کردیم را ندارد و تنها به عنوان یک ابزار محافظتی عمل خواهد کرد و از فشار بیش از حد به مفاصل جلوگیری می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با خواص معجزه آسای پودر زردچوبه در مواجهه با زانو درد آشنا کنیم و چند مورد از روش‌های درمانی به واسطه آن را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، ادویه زردچوبه دارای خواص ضد التهابی می‌باشد و به همین دلیل بسیاری از متخصصان این ادویه را برای درمان دردهای مفاصل و آرتروز به بیماران خود تجویز می کنند.

شما عزیزان به واسطه راه کارهای مختلف می‌توانید از خواص فوق العاده این محصول استفاده کنید که در این مطلب به چند مورد از آنان اشاره کردیم. به عنوان مثال یکی از راحت ترین موارد استفاده از این ادویه این است که در غذای خود به عوان ادویه طعم دهنده از آن استفاده کنید.

در پایان جا دارد به این موضوع اشاره کنیم که این موضوع کاملا درست است که پودر زردچوبه و سایر مواردی که در این مطلب به آنان اشاره کردیم، راه کارهای خوبی برای کاهش درد آرتروز به شمار می‌روند، اما این بیماری درمان قاطع ندارد و نباید انتظار داشته باشید که به واسطه مصرف پودر زردچوبه بتوانید بیماری خود را به صورت کامل درمان کنید. پس با توجه به این مسئله مصرف زردچوبه و مواردی از این دست که خاصیت ضد التهابی دارند را، تنها برای کاهش میزان درد و مقاوم شدن مفاصل استفاده کرده و در صورتی که به دنبال درمان قطعی هستید، باید به پزشک مراجعه کنید و به واسطه جراحی مشکل خود را برطرف نمایید.

واحد تحقیق و توسعه شرکت زعفران بهرامن