بسته بندی زعفران

انواع بسته‌بندی زعفران بهرامن

این روزها اهمیت زعفران به لحاظ غذایی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست اما رعایت نکات بهداشتی یک اصل مهم است و بسته‌بندی زعفران نقش مهمی در این موضوع دارد. در این مقاله با انواع بسته‌بندی زعفران بهرامن جهت تامین تمامی نیازهای بازار آشنا می‌شویم.

فهرست مطالب:

(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.)

اهمیت بسته‌بندی چه زمانی مشخص می‌شود؟

انواع بسته‌بندی زعفران بهرامن

۹۰ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود. سال‌ها پیش که بسته‌بندی اهمیت ویژه‌ای نداشت و زعفران‌کارها بدون رعایت نکات بهداشتی و یا به ‌صورت فله زعفران خود را می‌فروختند، آن سوی مرزها زعفران ایرانی را با استفاده از تکنولوژی روز بسته ‌بندی و جهت عرضه به بازارهای جهانی مهیا می کردند.

زعفران ده گرمی جم بهرامن
خرید زعفران بهرامن

در واقع بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران صرفا یک خام فروش بود و سودآوری اصلی برای کشورهایی بود که زعفران را بسته‌بندی کرده و اصطلاحا جهت خرده‌فروشی آماده می‌کردند. همچنین این چالش گاهی در درون کشور نیز دردسرساز می‌شد. به طوری که بسیاری از افراد که به دنبال محصولی بهداشتی و شناسنامه‌دار بودند، به سختی می‌توانستند به مقصود خود دست یابند و در برخی از مواقع مجبور به خرید زعفران به صورت فله و بی‌هویت می شدند.

چند سالی است که شرکت‌ها ایرانی تلاش می‌کنند تا جلوی این فرصت‌سوزی و از دست رفتن سرمایه را بگیرند. این شرکت‌ها با ایجاد کارگاه‌ها و کارخانجات بسته‌بندی زعفران سعی دارند تا این محصول ایرانی را بدون واسطه به دنیا عرضه کنند تا همه کشورها بدانند که قطب تولید زعفران جهان کجا است!

بهره‌گیری از علم روز به همراه استفاده از پاکت‌ها، پلاستیک‌ها و یا ظروف فلزی مرغوب در کنار ارائه توضیحات مناسب برای هر محصول می‌تواند به مرور زمان روند صادرات خام زعفران را بشکند و شاخص تولید ناخالص ملی را بهبود بخشد.

به‌ علاوه روند توزیع زعفران در کشور نیز دچار تحول شده است و بخش زیادی از جامعه زعفران را به‌صورت بسته‌بندی و با بررسی دقیق مشخصات ذکر شده روی بسته‌ها خریداری ‌کنند. در این بین برندهایی توانسته‌اند اعتماد مردم را به خود جلب کنند. این برندها با ارائه محصولاتی باکیفیت و شناسنامه‌دار اطمینان خاطر را برای مشتریان در زمان خرید به ارمغان می‌آورند.

اهمیت بسته‌بندی چه زمانی مشخص می‌شود؟

بسته‌بندی یک محصول حکم شناسنامه آن محصول را دارد. شاید یک شرکت تنها چند ثانیه وقت دارد تا محصول خود را معرفی کند، زیرا مشتریانی که در حال قدم زدن در فروشگاه هستند شاید برای لحظاتی اندک محصول را ببینند.

در واقع اگر شرکتی قصد دارد مشتریان خود را قانع به خرید محصول کند باید در همان چند لحظه ذهن مخاطب را درگیر کند. استفاده از رنگ‌های خاص، طرح‌های جذاب و متفاوت، تبلیغات مختلف و … راه‌های مختلفی هستند که می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا برنده رقابتی تنگاتنگ شوند. این رقابت در زعفران نیز وجود دارد.

در حال حاضر شرکت‌های مختلف اقدام به بسته‌بندی زعفران می‌کنند و در این میان بسته‌بندی نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند. مشتری در همان ابتدا کیفیت محصول را متوجه نمی‌شود و یا حتی شاید حجم و وزن محصول را تشخیص ندهد اما یک بسته‌بندی جذاب و شایسته می‌تواند نظر او را جلب کند تا در مورد محصول کمی بیشتر فکر کند.

پس از آن که توجه مخاطب جذب شد باز هم شرکت‌ها باید از طریق بسته‌بندی او را متقاعد به خرید کنند. در این زمان مشخصاتی که از کالا ذکر شده است، کیفیت بسته‌بندی به لحاظ جنس مواد به کار رفته و میزان محافظت از زعفران، مشخص بودن زعفران داخل بسته و … مشتری را درگیر خود خواهد کرد.
یکی از شرکت‌هایی که در این عرصه پیشگام بوده است، شرکت زعفران بهرامن می‌باشد. این شرکت که سال‌هاست به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان اصلی زعفران در ایران شناخته می‌شود حالا با همت و دقت خود توانسته یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه بسته‌بندی زعفران باشد.

بسته‌بندی زعفران بهرامن حالا برای بسیاری از مردم شناخته شده است و با شنیدن نام این شرکت تصویر بسته‌های زعفران را به‌راحتی تجسم می‌کنند. در واقع بسته‌بندی زعفران بهرامن بخشی از هویت این شرکت است که پیام تلفیق کیفیت با سلامتی و بهداشت را به مخاطب منتقل می‌کند.

پک هدیه بهرامن
خرید پک هدیه بهرامن

هم‌اکنون شرکت زعفران بهرامن، زعفران را به صورت‌های مختلف بسته بندی می‌کند تا بتواند به نیاز تمام گروه‌ها و سلیقه‌ها پاسخ دهد. در ادامه با انواع بسته‌بندی زعفران بهرامن آشنا می‌شویم.

انواع بسته‌بندی زعفران بهرامن

بسته‌بندی پاکتی

اولین نوع از انواع مختلف بسته‌بندی زعفران بهرامن بسته‌های پاکتی می‌باشد. این بسته‌ها که عموما با رنگ‌های قرمز، زرد و سفید رنگ‌بندی شده دارای نقش و نگاری متناسب با هویت ایرانی هستند. در طراحی بصری این نوع از بسته‌بندی زعفران بهرامن تلاش شده تا مفاهیمی همچون کیفیت، تازگی، ایرانی بودن،سادگی و طبیعی بودن به مشتری منتقل شود.

همچنین طراحی‌های متفاوت جهت ارائه به عنوان هدیه، سوغات و یا استفاده شخصی انجام شده است تا برای هر نیازی مناسب باشد. از طرفی پاکت‌های بسته‌بندی دارای حجم‌های مختلف بوده که باعث می‌شود دست مشتریان برای خرید مقدار مورد نظر باز باشد.

حتی پاکت‌های با مقدار مساوی زعفران نیز گاهی دارای حجم‌ها و اشکال متفاوت هستند تا به لحاظ بصری سلیقه مخاطب را جلب کند. به طور خاص بسته‌بندی‌های پاکتی دارای انواع و اجناس مختلف است که در زیر به طور مختصر به آن‌ها می‌پردازیم.

پاکت مقوایی

پاکت‌های مقوایی یا اصطلاحا باکس‌های مقوایی جزو پرکاربردترین بسته بندی ها هستند. معمولا این نوع از پاکت بیشتر برای مصارف شخصی و غیر رسمی استفاده می‌شود. البته به دلیل ظاهر زیبا و درخور خیلی از افراد برای هدیه نیز از همین نوع بسته‌بندی زعفران بهرامن استفاده می‌کنند. شرکت‌های مختلفی نیز به طور تخصصی مشغول ساخت پاکت‌های مقوایی بسته‌بندی زعفران هستند.

پاکت کاغذی

از پرکاربردترین انواع بسته‌بندی استفاده از پاکت‌های کاغذی است. مزیت این پاکت‌ها حجم کم و سبک بودن آن است و معمولا برای بسته‌هایی با حجم پایین بسیار مناسب‌اند. به دلیل چاپ راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر و همچنین نازکی کاغذها هزینه بسته‌بندی در این نوع کمتر است. معمولا این بسته‌بندی‌ها برای هدیه و سوغات استفاده نمی‌شود زیرا دارای مقاومت ضعیف و زیبایی بصری کمتری نسبت با پاکت‌های مقوایی هستند.

پاکت وکیوم

پاکت‌های وکیوم طوری طراحی می‌شوند که بتوان ظروف زعفران را در داخل آن جای داد و معمولا بخشی از ظرف و زعفران نیز قابل مشاهده است. این بسته‌بندی‌ها معمولا دارای جذابیت‌های مختلف به لحاظ بصری هستند. استفاده از رنگ‌های براق، طرح‌های چشم‌نواز و همچنین رنگ‌بندی متناسب با موادغذایی جزو ویژگی‌های این نوع بسته‌بندی زعفران بهرامن می‌باشد.

بیشترین حجم از هدایا و سوغاتی‌های زعفران مربوط به همین نوع بسته‌بندی است. شرکت زعفران بهرامن بسته‌‌بندی‌های مختلف پاکت‌های وکیوم را در طرح‌های گوناگون به بازار عرضه می‌کند و بخش قابل توجهی از سهم بازار در این نوع بسته‌بندی را در اختیار دارد.

پاکت لمینت

این نوع از بسته‌بندی دارای جذابیت ظاهری زیادی نیست اما به لحاظ رعایت نکات بهداشتی دارای خصوصیات برجسته است. این نوع از بسته‌بندی بیشتر در مواقعی به کار می‌رود که مشتری سفارش حجم خاصی از زعفران را به فروشنده می‌دهد و فروشنده در همان لحظه زعفران را در پاکت لمینت ریخته و انتهای پاکت را می‌بندد.

از دیگر انواع پاکت‌ها می‌توان به پاکت متالایز، پاکت کرافت، پاکت سفید پنجره‌دار و … اشاره کرد. به طور کل بسته‌بندی به‌صورت پاکتی دارای مزایی همچون سبکی، حمل و نقل آسان، محافظت در برابر نور و تشعشعات، خرید در حجم‌های متفاوت است. همچنین در این نوع بسته‌بندی معمولا خصوصیات زعفران به طور کامل در روی پاکت شرح داده می‌شود و می‌توان تا حد زیادی با سطح کیفی آن آشنا شد.

از معایب بسته‌بندی پاکتی می‌توان به عدم مقاومت در برابر ضربات، عدم امکان ارائه نوع کاغذی و مقوایی برای صادرات و امکان نفوذ رطوبت اشاره کرد. با این همه بسته‌بندی زعفران بهرامن به صورتی است تا نواقص را حدالامکان پوشش داده شود.

برای مثال زعفران در پلاستیک‌های مقاوم قرار می‌گیرد تا در صورت جذب رطوبت توسط پاکت زعفران آسیبی نبینند و یا پاکت‌ها به لحاظ هندسی طوری طراحی شوند تا در صورت وارد شدن ضربه کمترین آسیب ممکن را ببینند. شرکت زعفران بهرامن نیز محصولات خود را با بسته‌بندی پاکتی برای مشتریان آماده کرده است. البته معمولا این بسته‌بندی به عنوان مکمل در کنار دیگر بسته‌بندی‌ها به کار می‌رود و کمتر به تنهایی استفاده می‌شود.

بسته‌بندی جم (قوطی‌های ایستاده کریستالی)

اگر برای خرید زعفران به عنوان هدیه وسواس زیادی دارید و می خواهید یک هدیه شیک و به یاد ماندنی را به مخاطب خود تقدیم کنید، این نوع بسته‌بندی زعفران بهرامن برای شما مناسب است. بسته‌بندی جم یا همان قوطی‌های شیشه‌ای یک طراحی خاص و بی‌بدیل برای بسته‌بندی زعفران است که در اکثر اوقات جهت هدیه و سوغات و تقدیم محصولی گران‌بها استفاده می‌شود همچنین زعفران استفاده شده در جم‌ها تهیه شده از بهترین نوع زعفران با بالاترین درجه کیفی می‌باشد.

خرید زعفران جم رویال
خرید زعفران از فروشگاه بهرامن

پس از زیبایی‌های بصری و جلوهای تشریفاتی این بسته‌بندی، قدرت حفظ عطر و رنگ زعفران از دیگر خصوصیات این نوع بسته‌بندی زعفران بهرامن است. با توجه به جنس شیشه‌ای و بسته‌بندی مناسب هیچ منفذی برای بیرون رفتن عطر زعفران وجود ندارد و همچنین ظرف با پاکتی درجه یک و زیبا پوشیده شده تا دچار نفوذ نورهای مختلف و تشعشعات قرار نگیرد.

بدین ترتیب می‌توانید مطمئن باشید رنگ، عطر و بوی زعفران کوچک‌ترین تغییری نخواهد داشت و به دلیل فضای کافی شیشه شکل ظاهری زعفران نیز فشرده نمی‌شود. همچنین اگر قصد دارید برای مسافت طولانی زعفران را حمل کنید نیازی نیست نگران ضربات و اتفاقات احتمالی باشید زیرا این ظروف در مقابل ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.
این ظروف به‌صورت اختصاصی برای زعفران تولید می‌شود. البته که در چند وقت گذشته از این ظروف برای هل نیز استفاده می شد اما کاربرد اصلی‌ آنها بسته‌بندی زعفران می‌باشد. با توجه به نیازهای مختلف مشتریان این ظرف‌ها در چند سایز مختلف روانه بازار شده تا قدرت انتخاب برای مقدارهای مختلف زعفران وجود داشته باشد.

وجود نقش و نگار ایرانی و سنتی بر روی پاکت‌های این محصول آن را تبدیل به یک گزینه جذاب برای هدیه به مهمانان خارجی کرده است. در واقع این بسته‌بندی زعفران بهرامن یک نماینده شایسته از ایران برای معرفی محصولات ایرانی به تمام نقاط دنیا خواهد بود.

قوطی‌های پلاستیکی

پس از بررسی پاکت‌ها و قوطی‌های شیشه‌ای، نوبت به نوع سوم بسته‌بندی زعفران بهرامن می‌رسد. قوطی‌های پلاستیکی که از دیرباز یک ظرف محبوب برای بسته‌بندی زعفران محسوب می‌شدند. بسیاری از این قوطی ها دارای حجم مشخصی از زعفران هستند و بسته‌بندی و برند مشخص دارند. اما معمولا فروشندگان زعفران از این قوطی‌ها به‌صورت خالی و عمده نیز در فروشگاه خود نگهداری می‌کنند تا زعفران مدنظر مشتریان را در این قوطی‌ها ارائه کنند.

این کار معمولا باعث شکیل شدن بسته‌بندی می‌شود اما در حقیقت روشی غیراستاندارد است زیرا قوطی‌ها باید دارای مشخصاتی از قبل معلوم باشند و زعفران داخل آن‌ها از قبل بسته‌بندی شده باشد. در واقع مشتریانی که قصد استفاده از بسته‌بندی‌های پاکتی را ندارد و البته حجم سفارشی از زعفران نیاز دارند این راهکار را انتخاب می‌‌کنند.
قوطی‌ها دارای معایب و مزایای مختلفی هستند.

بزرگ‌ترین عیب این ظروف (و تمام ظروف پلاستیکی) تجزیه‌پذیری طولانی آن‌ها است. امروزه جوامع در تلاش هستند تا استفاده از ظروف پلاستیکی را کمتر کنند و نهادهای حامی محیط‌زیست هرروزه برای جا انداختن فرهنگ استفاده کمتر از پلاستیک‌ همه سعی خود را به‌کار می‌گیرند. همچنین در برخی از شرایط ماندگاری شیشه بهتر از ظروف پلاستیکی است.

البته که انعطاف قوطی‌های پلاستیکی یک مزیت محسوب می‌شود اما در مقابل برخی عوامل خارجی قوطی‌های پلاستیکی مقاومت کمتری دارند. وزن کمتر نیز دیگر برتری ظروف پلاستکی نسبت به شیشه‌ای است. البته در مقام مقایسه برخی از این ویژگی‌ها در بسته‌بندی پاکتی بیشترین امتیار را می‌گیرند و بسیاری از افراد قوطی‌های پلاستیکی را جهت خرید زعفران ترجیح می‌دهند.

شرکت زعفران بهرامن با احترام به سلیقه مخاطبان خود انواع مختلف بسته‌بندی را ارائه می‌کند. زعفران در قوطی‌های پلاستیکی نوع دیگری از بسته‌بندی زعفران بهرامن است که در سالانه به تمام نقاط کشور ارائه می‌شود و قابل خرید در تمام فروشگاه‌های معتبر خشکبار در سراسر کشور است.

به‌علاوه وزن‌های مختلف زعفران در قوطی‌های پلاستیکی صورت پلکانی عرضه شده است و شما می‌توانید حجم دلخواه خود را خریداری کنید. این نوع بسته‌بندی هم برای مصرف شخصی و هم برای هدایا مناسب است و مشتریان گسترده‌ای دارد.

محصولات فروشگاه زعفران بهرامن
خرید از فروشگاه بهرامن

بسته‌بندی خاتم

آخرین نوع از بسته‌بندی زعفران بهرامن نوع خاتم است. پس از پاکت، شیشه و پلاستیک نوبت به فلز می‌رسد تا نقش خود را در صنعت بسته‌بندی زعفران اجرا کند. بسته‌بندی‌های فلزی که به دلیل طرح‌های خاص و نقش‌های زیبا و سنتی به خاتم مشهور است، امروزه یکی از پرکاربردترین و شیک‌ترین بسته‌ بندی های زعفران هستند.

از همان ابتدا استقبال از این ظروف بسیار بالا بود. با ظرف‌های فلزی خاتم علاوه بر تامین استحکام و مقاومت در برابر ضربه و سایر عوامل آسیب‌رسان، شاهد نقش و نگاری دیدنی خواهیم بود که معمولا انتقال‌دهنده هویت ایرانی و سنتی این محصول است. طولی نکشید تا ظروف خاتم در طرح‌های مختلف روانه بازار شدند.

در حقیقت در این نوع بسته‌بندی علاوه بر رقابت بر سر کیفیت محصول، یک رقیب جدی در بخش ظاهری ظروف فلزی نیز هستند. به‌طوری‌که بسیاری از افراد بدون توجه به کیفیت زعفران ترجیح می‌دهند ظرف زیباتر را برای هدیه یا سوغات خود انتخاب کنند.
معمولا این قوطی‌ها به شکل استوانه است و بخشی از درب آن را با شیشه طراحی می‌کنند تا محتویات درون قوطی فلزی مشخص باشد.

شرکت بهرامن نیز در این عرصه فعال بوده است و با طراحی ظروفی زیبا و خوش‌نقش تلاش کرده است تا نظر مشتریانی که به دنبال بسته‌بندی خاتم هستند را به خود جلب کنند. همواره در طراح این ظروف استفاده از طرح‌های ایرانی و سنتی که دربردارنده مفاهیم اخلاقی، اسلامی و ایران‌دوستی بوده‌اند رعایت شده است. در واقع این ظروف به خودی خود یک هدیه محسوب می‌شوند و باید طوری طراحی شوند که همیشه دارای جذابیت باشند.

در زیرمجموعه‌ای از بسته‌بندی زعفران بهرامن ظروف خاتم در جعبه‌های چوبی و کادویی قرار می‌گیرد که جعبه نیز مزین به نقش‌های سنتی و ایرانی است. این نوع بسته‌بندی زعفران بهرامن هم‌اکنون در فروشگاه‌های معتبر و تشریفاتی عرضه می‌شود و بسیاری از افراد با توجه به اطمینان به کیفیت زعفران بهرامن، این محصول را برای تقدیم هدیه به عزیزان خود برمی‌گزینند.

جمع‌بندی

شرکت زعفران بهرامن همواره تلاش کرده است تا رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کند. ساعت‌ها بررسی‌های مداوم و همه‌جانبه انجام شده است تا کیفیت نهایی محصولی که به دست مشتری می‌رسد به‌صورت حداکثری باشد. نه تنها مباحث مربوط به قیمت و کیفیت، بلکه موضوعات طراحی و بسته‌بندی نیز از اهمیت ویژه‌ای برای شرکت زعفران بهرامن برخوردار است و به همین دلیل بسته‌بندی زعفران بهرامن دارای مدل‌های مختلف است تا به هر نیازی پاسخ دهد.

بسته‌بندی زعفران بهرامن صرفا یک کار جهت آماده‌سازی محصول و ارائه به مشتری نیست؛ بلکه بهرامن با نهایت ظرفیتش می‌خواهد پیام دوستی خود را به مردم برساند و به عنوان یک همراه و همگام در جهت توسعه سلامت جامعه، نمایش توانایی‌های کشور در عرصه بین‌الملل، ارتقا کیفیت تولید ایرانی و کمک به فراگیری استفاده از زعفران در تمام سطوح مختلف اجتماع گام بردارد. بدیهی است در این راه تکیه بر اعتماد مردم، بهره‌گیری از نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما یک امر ضروری است.

بهرامن در تلاش است تا از لحظه‌ای که زعفران تولید می‌شود تا زمانی که مصرف‌کننده محصول را از فروشگاه خرید می‌کند فرایندی کاملا بهداشتی با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری انجام شود. بسته‌بندی زعفران بهرامن نیز گواه همین موضوع است زیرا تمام موارد بهداشتی، ملاحظات هزینه‌ای و موارد زیباسازی تا حد امکان رعایت شده است. امیدواریم باز هم بتوانیم در کنار شما و برای شما محصولی ایرانی را تولید و عرضه کنیم.

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه شرکت زعفران بهرامن