خواص پسته

پسته و خواص آن برای نوجوانان

پسته یکی از مغزهای محبوب در بین مردم به ‌ویژه کودکان و نوجوانان است. پسته در شکل‌های مختلفی مورد مصرف قرار می‌گیرد که در هر صورت طرف‌داران بسیاری دارد. عمده مصرف پسته به‌صورت خام و شور است. اما استفاده از آن برای تهیه و تزئین انواع کیک و شیرینی، انواع بستنی، معجون‌ها و حلوا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

مغز پسته بسیار خوش‌مزه و لوکس است که علاوه بر مزه فوق‌العاده دارای ارزش غذایی بالایی است و از خواص بی‌نظیری برای سلامتی برخوردار است؛ بنابراین مصرف آن برای تقویت بدن به‌ خصوص در سنین رشد در نوجوانان بسیار توصیه می‌شود. پسته شور غنی از گروه‌های ویتامین و مواد معدنی است که این میوه خوش‌رنگ را به ماده‌ای مفید برای رشد و سلامتی مبدل کرده است.

فهرست مطالب:

(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.)

مصرف پسته برای نوجوانان

فواید و خواص پسته برای نوجوانان

پسته بهرامن عامل افزایش هوش در نوجوانان

خرید پسته بهرامن

مصرف پسته برای نوجوانان

نوجوانان در سن رشد قرار دارند که بدن آنها نیاز به تقویت و استفاده از منابع قوی برای جذب کافی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی برای استحکام استخوان‌ها و افزایش قد و بهبود سیستم ایمنی دارد.

خرید پسته شور زعفرانی
خرید پسته شور زعفرانی بهرامن

پسته زعفرانی بهرامن سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین های گیاهی و کلیه اسیدهای آمینه های ضروری برای نوجوانان است که به تقویت سیستم ایمنی سلول‌ها و بافت‌های بدن کمک می‌کند.

پسته همچنین منبع قوی برای دریافت ویتامین‌های گروهB ، آهن و انواع مواد معدنی ضروری است.

فواید و خواص پسته برای نوجوانان

منبع غنی پروتئین

پسته شور زعفرانی بهرامن سرشار از پروتئین است. با توجه ‌به ارزش غذایی پسته، در هر ۱۰۰ گرم، حدود ۲۰ گرم پروتئین وجود دارد که مقدار قابل‌ توجهی محسوب می‌شود و منبع خوبی برای دریافت پروتئین در سنین نوجوانی است.

پسته سرشار از انرژی برای کودکان

انرژی موجود در هر ۱۰۰ گرم پسته زعفرانی بهرامن به مقدار ۵۶۰ کیلوکالری است؛ بنابراین مصرف پسته برای نوجوانان و کودکان در وعده صبحانه باعث افزایش سلامتی شده و منجر می‌شود انرژی آنها در طول روز حفظ شود.

درصد کم قند پسته

اگرچه پسته شور زعفرانی بهرامن حاوی مقدار زیادی پروتئین و انرژی است، اما این نکته اهمیت دارد که بدانید قند موجود در پسته بسیار ناچیز است به ‌طوری ‌که در هر ۱۰۰ گرم پسته، تنها ۷ گرم قند و در کل ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد.

بنابراین پسته می‌تواند به ‌عنوان تنقلاتی مناسب برای همه گروه‌های سنی، به‌خصوص نوجوانان و کودکان باشد. ازاین‌رو مصرف پسته می‌تواند به این معنی باشد که شما در واقع می‌توانید مصرف قند موجود در رژیم غذایی کودکان و نوجوانان خود را تحت کنترل نگه دارید.

خواص پسته شور

تأمین الکترولیت‌های مهم بدن توسط پسته

الکترولیت‌ها یکی از مواد معدنی مهم برای بدن محسوب می‌شوند و مهم‌ترین منابع تأمین آنها پتاسیم و سدیم است. الکترولیت موجود در پتاسیم بیشتر از سدیم بوده پسته شور زعفرانی بهرامن غنی از پتاسیم است. در بدن اکثر مردم میزان سدیم بیشتر از پتاسیم است و نبود مقدار کافی پتاسیم را می‌توان با مصرف مقدار مناسبی از پسته شور زعفرانی بهرامن تامین کرد و عدم تعادل در تأمین الکترولیت‌های بدن نوجوانان را جبران کرد.

برای آگاهی بیشتر درمورد میزان و اهمیت الکترولیت‌ها در بدن باید بدانید که عدم تعادل در این مواد معدنی با ارزش می‌تواند منجر به بروز فشارخون شده و اختلال در عملکرد صحیح بدن در هر سنی را باعث شود. در هر ۱۰۰ گرم پسته شور زعفرانی بهرامن به میزان ۱۰۲۵ میلی‌گرم پتاسیم وجود دارد. درصورتی‌که مقدار سدیم آن تنها ۱ میلی‌گرم است و این نسبت در هر غذایی که وجود داشته باشد، قابل‌توجه است.

پسته منبع خوبی از ویتامین‌ها برای کودکان

ویتامین‌ها نقش قابل‌توجهی در بدن نوجوانان دارند به‌ویژه عوامل غیرقابل‌انکار ویتامین‌ها در کمک به رشد بدن نوجوانان قابل ‌ملاحظه است. پسته یکی از منابع مهم در تأمین ویتامین‌های ضروری بدن مانند ویتامین C ، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک ، ویتامین B-6 ، فولات، ویتامین A و ویتامین E است.

با توجه ‌به نقش مهم و ضروری ویتامین‌ها در سلامت بدن و افزایش سلامتی و کمک به رشد اندام‌ها به ‌ویژه در سن مهم نوجوانی مصرف آنها در فرزندان باعث می‌شود بدن تقویت شده و سیستم ایمنی در مقابل انواع بیماری‌ها استقامت بیشتری داشته باشد.

به طور نمونه، ویتامین C موجود در پسته شور زعفرانی بهرامن عنصر مهمی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در دوره نوجوانی است، ریبوفلاوین نیز نقش مهمی در تولید انرژی بدن دارد، تیامین یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها است که در تجزیه چربی بسیار مهم است و میزان آن در پسته شور زعفرانی بهرامن می‌تواند برای تأمین نیاز بدن فرزند شما کافی باشد. همچنین ویتامین B6 نیز کاربرد زیادی در تنظیم چندین عملکرد مهم بدن مانند برقراری تعادل در سیستم هضم و بهبود سیستم ایمنی به‌خصوص در سنین نوجوانی و کودکی دارد. همچنین ویتامین‌های موجود در پسته، در زیبایی پوست نقش بسزایی دارد. رشد مو و ناخن‌ها و سلامت پوست هر یک در گرو تأمین ویتامین‌های موردنیاز آن است.

فروشگاه اینترنتی زعفران بهرامن
خرید از فروشگاه آنلاین بهرامن

پسته حاوی مقادیر زیاد فیبر غذایی

پسته شور زعفرانی بهرامن منبع غذایی خوبی برای تأمین مقدار زیادی فیبر مورد نیاز بدن کودک و نوجوان شما است که این مقدار برای هر ۱۰۰ گرم پسته، حدود ۱۰ گرم است.

این میزان فیبر در رژیم غذایی نوجوانان قابل ‌اطمینان بوده و نیاز بدن ‌بخصوص دستگاه گوارش برای آسان‌تر شدن دفع را محیا می کند. این محصول را می‌توانید از فروشگاه زعفران بهرامن تهیه کنید.

پسته بهرامن عامل افزایش هوش در نوجوانان

با توجه ‌به آنچه که قبل تر ذکر شد، پسته شور زعفرانی بهرامن با دارا بودن مقدار زیادی ویتامین B6 می‌تواند کمک زیادی به عملکرد صحیح سیستم عصبی در دوره نوجوانی کند و عمل انتقال تکانه‌های عصبی را در سنین بالاتر بهبود بخشد. این به نوبه خود به معنای بهبود عملکرد مغز فرزندان شما در آینده است.

تقویت سیستم ایمنی بدن نوجوان با پسته

همان‌طور که گفته شد، می‌توانید با مصرف پسته شور زعفرانی بهرامن میزان قابل ‌توجه ویتامین C و ویتامین B6 نیاز بدن را تأمین می کند. بعلاوه با مصرف پسته می‌توانید کمک زیادی به بدن و دستگاه تولید خون کنید که همچنین این امر موجب افزایش تولید گلبول‌های سفید خون نیز می شود.

پسته شور بهرامن منبع عالی آنتی‌اکسیدان

پسته همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها نقش حیاتی در بهبود عملکرد قسمت های مختلف بدن از جمله مهار رادیکال‌های آزاد، کاهش التهابات، ایجاد ایمنی و غیره دارد؛ بنابراین پسته می‌تواند یک غذای کامل در مواقع فوری و ضروری باشد که علاوه بر سلامتی فواید زیادی برای بدن دارد.

انواع خشکبار بهرامن
خرید انواع خشکبار بهرامن

پسته و خواب راحت

به ‌طور کلی آجیل‌ها تأثیر زیادی در افزایش خواب و ایجاد آرامش و راحتی در خواب دارد. این ویژگی در پسته شور زعفرانی بهرامن نیز وجود دارد و برای داشتن خواب آرام در کلیه افراد گزینه مناسبی است. مصرف پسته قبل از خواب برای نوجوانان می‌تواند به داشتن خواب با آرامش و راحت کمک کند.

توجه به ‌سلامتی و رشد در دوره نوجوانی

دوره کودکی و نوجوانی دوره حساسی از لحاظ نیاز به مواد مغذی برای رشد بدن و تقویت سیستم ایمنی است. با مصرف پسته در دوره نوجوانی و کودکی می‌توان از بروز مشکلات بزرگی در دوره بزرگسالی جلوگیری کرد. پسته یکی از مغزجات مهم است که اکثر نوجوانان از آن برای داشتن رژیم غذایی سالم استفاده می‌کنند اما درصورتی‌که این مغز و سایر مغزها برای کاهش وزن استفاده شود، درصورتی‌که در مصرف آن اعتدال رعایت نشود می‌تواند باعث کاهش وزن و کاهش تری‌گلیسرید در خون گردد.

مصرف ویتامین‌های موجود در پسته موجب طراوت و تازگی در بدن از جمله سلامت پوست و مو می‌شود به طور مثال برای جلوگیری از شکننده گی و نرم بودن مو و کاهش رشد آن در دوره جوانی و سالمندی باید به تأمین ویتامین‌ها و مواد ضروری پرداخت. همچنین سیستم ایمنی بدن رکن مهمی از بدن است که نیاز اساسی به مواد مغذی برای تقویت و بهبود عملکرد دارد. به‌طورکلی سن نوجوانی دوره‌ای است که نیازهای افراد برای افزایش هوش و تمرکز برای داشتن آینده ای روشن بسیار با اهمیت است. توجه به تغذیه امر مهمی است و نیازهای ضروری بدن در گرو تغذیه نوجوانان در این دوره سنی است.

پسته شور زعفرانی بهرامن یک وعده غذای کامل

میزان مواد مغذی و کالری در هر ۱۰۰ گرم از پسته شور بهرامن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
• میزان ۴۵ گرم از مواد چرب
• ۵۰۰ میلی‌گرم فسفر
• ۷/۵ میلی‌گرم آهن
• مواد نشاسته‌ای ۱۵ گرم
• آب به مقدار ۵/۲ گرم
• پروتئین در حدود ۲۰ گرم
• پتاسیم ۹۵۰ میلی‌گرم
• ویتامین A در حدود ۲۳۰ واحد
• ویتامین B۱ به میزان ۰/۷ میلی‌گرم
• ویتامین B۳ به میزان ۱/۵ میلی‌گرم
• کلسیم در حدود ۱۰۵ میلی‌گرم
• پتاسیم در حدود ۱۰۲۵ میلی‌گرم
• روی در حدود ۲/۲ میلی‌گرم
• سدیم به میزان ۱ میلی‌گرم

با توجه ‌به درصد مواد مغذی موجود در هر ۱۰۰ گرم پسته شور زعفرانی بهرامن می‌توان گفت نیاز بدن برای یک وعده غذای کامل را رفع می‌کند.

خواص پسته بهرامن

بدن هر فرد در یک وعده غذایی نیاز به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد که انرژی مورد نیاز برای سوخت‌وساز اندام‌ها را تأمین کند همچنین با مصرف یک بسته ۴۰۰ گرمی از پسته شور بهرامن مقدار قابل ‌توجهی از مواد مغذی و ویتامین‌های موردنیاز بدن تأمین خواهد شد. این محصول طعم دلپذیری دارد اما میزان ارزش غذایی در آن کمتر از نوع خام آن است.

خرید پسته شور بهرامن

حال که درباره خواص پسته برای نوجوانان آموختیم می‌خواهیم یکی از مراکز معتبر تولید و عرضه پسته شور که نامی آشنا در تولید زعفران و پسته و انواع ادویه دارد را معرفی کنیم. آنچه دغدغه بسیاری از افراد در خرید پسته است کیفیت و قیمت آن است. شرکت زعفران بهرامن با عرضه پسته شور زعفرانی بهرامن که به طور کاملاً بهداشتی و بدون دخالت دست در بسته‌های ۴۰۰ گرمی بسته‌بندی‌ شده که حاوی پسته‌های درجه یک و باکیفیت است.

جمع بندی
آنچه تا اینجا از خواص پسته گفته شد توسط جدول ارزش غذایی آن است. پسته شور بهرامن در بسته‌های ۴۰۰ گرمی به ‌صورت بهداشتی بسته‌بندی و عرضه می‌شود. پسته شور زعفرانی با حفظ تمام خواص مقوی در پسته از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی ازجمله پتاسیم، کلسیم، آهن، روی، مس و سدیم؛ باعث شده تا مصرف آن خواص زیادی برای سلامتی داشته باشد.

از خواص بی‌نظیر پسته زعفرانی می‌توان به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، کمک به هضم غذا و سیستم گوارش، تقویت ریشه موها و ناخن و حفظ طراوت پوست اشاره کرد. با وجود تمام این خواص به دلیل وجود نمک در این محصول بهتر است افراد دارای فشارخون بالا در مصرف آن زیاده‌روی نکنند.

همچنین می‌تواند به‌عنوان یک منبع عالی از انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چرب و پروتئین‌ها شناخته شود و به همین دلیل باعث افزایش سلامتی می شود. دوره کودکی و نوجوانی دوره حساسی از لحاظ نیاز به مواد مغذی برای رشد بدن و تقویت سیستم ایمنی آن است و توجه به آن امری اساسی است.

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه شرکت زعفران بهرامن