چای عسل و دارچین و زردچوبه

آیا با ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل و زردچوبه می‌توان لاغر شد؟

ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه یک معجون فوق العاده است که سرشار از نیرو و مواد مغذی می‌باشد. حال شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال مطرح شود که راز اصلی این ترکیب دوست داشتنی چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید هر یک از ترکیبات این معجون را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی اجزای عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه بپردازیم.

امروزه به واسطه پیشرفت جوامع، شاهد این موضوع هستیم که بیماری‌ها نیز پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اند. در حال حاضر یکی از راه کارهای نجات انسان از بیماری‌ها استفاده از میوه جات و گیاهان می‌باشد. علاوه بر این یکی از راه کارهایی که به واسطه آن قادر خواهید بود به لاغری و کاهش وزن دست پیدا کنید، این است که از گیاهان، سبزیجات و میوه جات استفاده کنید. از جمله این موارد می‌توان به ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه اشاره کرد که در ادامه بیشتر به آن اشاره خواهیم کرد.

زردچوبه پت بهرامن
خرید پودر زرد چوبه پت بهرامن

1-زرد چوبه

در بسیاری از کشورهای دنیا این ادویه را با نام زعفران هندی می‌شناسند و به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی نیز از آن نام برده می‌شود. ادویه زرد چوبه از کورکومین تشکیل شده است و دارای مقداری پتاسیم و اسید چرب امگا 3 می‌باشد. این ماده دارای خواص بسیار زیادی است که از جمله آنان می‌توان به آنتی اکسیدان، ضد التهاب بودن و نیز کاهنده قند خون بودن آن اشاره کرد. علاوه بر این مسئله زردچوبه در مقابل سموم نیز در کبد به خوبی مراقبت خواهد کرد. پس با توجه به این موضوع می‌توان پی برد که این ماده در ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

2-زنجبیل

این ادویه خاصیت ضد التهابی دارد و ضد باکتری نیز می‌باشد و از طرفی نیز یک ماده غنی از آنتی اکسیدان به شمار می‌رود. مردمان هند در بسیاری از موارد از این ماده برای بهبود هضم و تسکین حالت تهوع استفاده می‌کنند. علاوه بر این، شما حتی قادر خواهید بود از این ماده برای کاهش درد و یا کاهش احتمال ابتلا به سرطان نیز استفاده کنید. علاوه بر مواردی که ذکر شد، این ماده تری گلیسرید خون را نیز به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد و به درمان کبد چرب نیز کمک خواهد کرد.

3-عسل

عسل یکی دیگر از مواردی است که آنتی اکسیدان بسیار زیادی را در خود جای داده است. این ماده شیرین و پر از خواص در موارد بسیاری کاربرد دارد که از جمله آنان می‌توان به بهبود گلودرد و بهبود سلامت روده اشاره کرد. علاوه بر این مسئله، بدن شما به واسطه استفاده از عسل در برابر بیماری‌ها نیز تا حدودی تقویت خواهد شد. علاوه بر مواردی که به آنان اشاره کردیم از این ماده برای رفع مشکلاتی از جمله رینیت آلرژیک نیز استفاده می‌شود. با توجه به خواص خارق العاده‌ای که این ماده دارد و به واسطه طعم بسیار خوبی که دارد در ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه نقش مهمی را دارد.

4-دارچین

امروزه شاهد این موضوع هستیم که از دارچین به نحوه‌های مختلف استفاده می‌شود که از جمله آنان می‌توان به مصرف در غذا و دمنوش‌ها و یا ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه اشاره کرد. علاوه بر این شایان به ذکر است که، سرشار از کلسیم، آهن، منیزیم و نیز ویتامین A می‌باشد. وجود این ماده‌ها منجر به این شده است که این ادویه از جمله ادویه‌های پر خاصیت باشد.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که دارچین یک ماده ضد التهاب و ضد باکتری نیز می‌باشد که آنتی اکسیدان بسیار زیادی را در خود جای داده است. علاوه بر این در طب پزشکی نیز به مراتب از این ادویه استفاده شده است که از جمله این موارد می‌توان به درمان تنگی نفس و نیز لاغری اشاره کرد. پس با توجه به این موضوع این ماده نیز نقش مهمی را در ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه ایفا می کند.

حال که آشنایی کلی با این موارد پیدا کردید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی خواص هر یک از این موارد بپردازیم و به صورت مختصر آنان را توضیح داشته باشیم.

1-خواص زردچوبه

زرد چوبه به خوبی قادر خواهد بود قند خون شما را تنظیم کند. علاوه بر این مسئله این ماده توانایی کمک به لاغری به واسطه آنتی اکسیدان‌ها را نیز دارد. مطالعات نشان داده است که در صورتی که شما بتوانید به صورت روزانه از این ماده استفاده کنید، تغییرات چشمگیری را در وزن خود مشاهده خواهید کرد.

ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه

2-خواص زنجبیل

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، این ماده به تقویت سیستم گوارشی شما عزیزان کمک بسیاری خواهد کرد و به نوعی تمام سموم دریافتی بدن شما را دفع خواهد کرد. زنجبیل نیز به مانند زردچوبه نقش مهمی را در لاغری ایفا کرده و به واسطه کم کردن اشتها، از پر خوری شما جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این موارد، زنجبیل به تقویت عملکرد کبد نیز کمک بسیاری کرده و فرآیند هضم را برای شما به مراتب راحت تر خواهد کرد.

3-خواص عسل

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما عسل نیز به مانند دیگر مواردی که به آنان اشاره کردیم، در لاغری نقش بسیاری را ایفا خواهد کرد. عسل به واسطه انرژی بسیار زیادی که به شما خواهد داد، به شما کمک خواهد کرد تا که بتوانید اشتهای خود را تا حدودی کنترل کنید. توصیه ما به شما این است که عسل را جایگزین قند روزمره خود کنید و از تشکیل بافت چربی در بدن خود جلوگیری کنید.

4-خواص دارچین

دارچین قادر خواهد بود از طریق کربوهیدراتی که به بدن شما می رساند، انرژی بدن شما را برای مدت زمانی تامین کند. به واسطه این کار غذا در بدن شما به آرامی تجزیه خواهد شد و زمان بیشتری را سیر باقی خواهید ماند. این که شما کمتر احساس گرسنگی داشته باشید، به لاغری شما کمک خواهد کرد و شما را از پرخوری باز خواهد داشت.

بهترین زمان برای مصرف ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه

منعی برای مصرف ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه وجود ندارد و شما می‌توانید در هر زمان از روز که می‌خواهید از آن استفاده کنید. به عنوان مثال در صورتی که صبح زود از این معجون استفاده کنید، در مبارزه با سموم بدن و بهبود پوست، مو و قلب کمک بیشتری خواهد کرد. در صورتی که از آن در زمان ناهار استفاده کنید به بهبود گوارش شما کمک بسیاری خواهد کرد، البته به شرط این که بعد از مصرف غذا و یا نوشیدنی از آن استفاده نکنید.

از طرفی نیز در صورتی که بی خواب هستید و یا این که استرس دارید و به دنبال آرامش هستید، می‌توانید از این معجون استفاده کنید و آرامش خوبی را به خودتان هدیه کنید. پس همان طور که مشاهده کردید، شما در هر زمانی می‌توانید از ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه استفاده کنید؛ اما توصیه ما این است که در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا نه تنها سودی را برای شما نداشته بلکه ضرر و زیان را نیز به همراه خواهد داشت.

طرز تهیه ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه

پیش از هر کاری شما عزیزان باید میزان مشخصی از آب را که نیاز دارید بجوشانید و سپس به آن زنجبیل را اضافه کنید و اجازه دهید که با آب تا حدودی حل شود. بعد از این مرحله شما می‌توانید زردچوبه را به آب اضافه کنید. در این مرحله نیز مدت زمانی را صبر کنید تا که اختلاط صورت گیرد. در مرحله بعد شما می‌توانید دارچین را به آب اضافه کنید و بعد از طی کردن این مرحله به عنوان مرحله آخر می‌توانید آب لیمو و عسل را به معجون و یا دمنوش خود اضافه کنید. به همین راحتی شما عزیزان توانسته اید دمنوشی را برای خود تهیه کنید که خواص خارق العاده‌ای را دارد و سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان می‌باشد.

آیا ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه واقعا به لاغری کمک خواهد کرد؟

با توجه به توضیحاتی که پیش از این در این مقاله دادیم و خصوصیات مواد به کار رفته در این دمنوش می‌توان به این موضوع پی برد که این ماده دارای آنتی اکسیدان‌ها ویتامین‌های متعددی می‌باشد که به روند چربی سوزی کمک بسیاری خواهند کرد. یکی از فواید منحصر به فردی که این دمنوش و یا معجون به همراه خواهد داشت، کاهش اشتها و سیر نگه داشتن شما برای مدت زمانی نسبتا طولانی خواهد بود. به واسطه این کار بدن شما کمتر به غذا نیاز پیدا خواهد کرد و همین موضوع به کاهش وزن شما کمک بسیاری خواهد کرد. پس با توجه به این موضوع می‌توان گفت که استفاده از این معجون به لاغری شما کمک بسیاری خواهد کرد.

البته تمامی این سخنان در شرایطی به واقعیت تبدیل خواهند شد که شما در کنار مصرف این دمنوش موارد مهم دیگری را نیز رعایت کنید و برنامه غذایی خوبی را داشته باشید. زمانی که شما برنامه رژیمی خاصی را نداشته باشید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که این معجون برای شما معجزه کند. پس شما باید موارد متعددی را رعایت کنید تا که این معجون نیز تاثیر خود را بر روی کاهش وزن شما اعمال کند.

ادویه پت بهرامن
خرید انواع ادویه بهرامن

آیا مصرف بیش از اندازه ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه خطرناک است؟

همان طور که می‌دانید در صورتی که در مصرف هر ماده‌ای افراط شود. آن ماده حتی اگر مفید ترین ماده ممکن نیز باشد، برای شما به یک سم تبدیل خواهد شد. این موضوع در مورد این ماده نیز صدق خواهد کرد و در صورتی که به صورت مداوم از آن استفاده کنید. ممکن است اثرات منفی را بر روی بدن شما اعمال کند. از جمله این موارد می‌توان به آسیب قلب و کبد اشاره کرد. پس با توجه به این مسئله، بهتر است که به اندازه از این معجون استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که در فصل تابستان که هوا گرم می‌باشد کمتر از آن استفاده کنید تا که بتوانید نتایج مطلوبی را از آن کسب کنید.

علاوه بر استفاده از این دمنوش راه کارهای دیگری نیز برای لاغری وجود دارند که در ادامه به چند مورد از آنان اشاره خواهیم کرد.

راه کارهای دیگر لاغری

1-قبل از غذا سالاد میل کنید

یکی از راه کارهایی که می‌توانید به منظور لاغری از آن استفاده کنید، استفاده از سالاد فصل پیش از مصرف غذای اصلی خواهد بود. همان طور که می‌دانید کاهو میزان قابل توجهی از آب را درون خود دارد و می‌تواند حجم بالایی از معده را اشغال کند. خوردن سالاد پیش از غذا به شما کمک خواهد کرد که فضای کمتری را برای غذاهای با چربی بالا داشته باشید و معده شما سریع تر پر خواهد شد. همچنین شما عزیزان قادر خواهید بود به واسطه اضافه کردن سبزیجات و میوه جات به سالاد خود، طعم بهتری را به آن بدهید. البته بهتر است که از مواد حاشیه‌ای کمتری در سالاد خود استفاده کنید تا که کالری زیادی را به آن اضافه نکنید.

2-قهوه سبز مصرف کنید

این مسئله کاملا درست است که قهوه سبز به لاغری کمک خواهد کرد. اما این را به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد این ماده کمکی به لاغری هر چه سریع تر شما نخواهد کرد. پس همیشه سعی کنید به اندازه از آن استفاده کنید تا که تاثیرات مطلوبی را از آن به دست آورید. بهترین زمان برای مصرف قهوه سبز نیز نیم ساعت قبل از ناهار و شام می‌باشد.

3-از میوه‌ها استفاده کنید

میوه یک صبحانه بسیار خوب و لذیذ می‌باشد و به عنوان یک میان وعده عالی نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باور هستند که بهتر است که در رژیم روزانه خود از میوه استفاده کنیم. نکته جالب در مورد میوه جات این است که شما به واسطه مصرف آن کم ضررترین راه را برای لاغری امتحان خواهید کرد. پس با توجه به این موضوع، همیشه سعی کنید در رژیم روزانه خود از میوه تازه و طبیعی استفاده کنید.

4-استفاده از چای سبز

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید از آن برای کمک به لاغری استفاده کنید، چای سبز می‌باشد. چای سبز نیز به مانند ترکیبی که پیش از این به شما معرفی کردیم، حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد. این آنتی اکسیدان روند چربی سوزی شما را تسریع خواهد کرد. به منظور کاهش وزن به واسطه چای سبز زعفرانی رویال، توصیه ما این است که روزانه 2 الی 3 بار از این دمنوش استفاده کنید تا که تاثیرات آن را بر روی بدن خود مشاهده نمایید.

مشاهده محصولات فروشگاه بهرامن
فروشگاه بهرامن

5-استفاده از چای نعنا

اگر همیشه بعد از غذا، به دنبال چیزهای شیرین هستید. توصیه ما این است که از چای نعنا استفاده کنید تا که بتوانید جلوی هوس‌های خود را بگیرید. محققان بر این باور هستند که چای نعنا به دلیل بویی که دارد هوس شما را تا حدودی از بین خواهد برد. این خاصیت نعنا کمک بسیاری را به لاغری شما خواهد کرد. برای همین نیز همیشه سعی کنید روزانه چیزی در حدود 1 الی 2 لیوان از این دمنوش را مصرف کنید تا که بتوانید هوس‌های خود را کنترل کنید. از مصرف بیش از اندازه خود داری کنید، چون علائمی به مانند سرگیجه و ناهماهنگی در حرکات را به همراه خواهد داشت.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با یک معجون خارق العاده با ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه آشنا کنیم و برخی از خواص آنها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. همان طور که در این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، ترکیب عسل، دارچین، زنجبیل و زردچوبه یک ترکیب فوق العاده برای لاغری به شمار می‌رود. شما عزیزان قادر خواهید بود با مصرف منظم و به اندازه این دمنوش تاثیرات خوب آن را بر روی وزن خود مشاهده کنید. البته در کنار استفاده از این دمنوش راه کارهای دیگری را نیز باید مد نظر داشته باشید که در این مقاله به برخی از آنان اشاره کردیم.

واحد تحقیق و توسعه شرکت زعفران بهرامن