خواص ادویه موسیر شرکت بهرامن

خواص موسیر چیست؟

موسیر محصولی است که متأسفانه خیلی کم از سوی ایرانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول هم به مانند هم خانواده‌های خود یعنی پیاز و سیر دارای خواص بسیار زیادی است. بسیاری از پزشکان این توصیه را به افراد دارند که از این محصول استفاده کنند. این محصول جز سبزیجات به حساب می‌آید.

در کشومان این سبزی بیشتر به شکل خودرو به عمل می‌آید و توسط افراد محلی برداشت می‌شود. ترکیب آن با برخی از غذاها باعث خوش طعم شدن آنها خواهد شد. حتماً تابه‌حال از ماست موسیر استفاده کرده‌اید و طعم بی نظیر آن را چشیده‌اید. خواص سیر و موسیر تقریباً مشابه هستند زیرا در یک خانواده قرار دارند.

این خوراکی دارای خواص بی نظیری است و باعث در امان ماندن بدن افراد از بیماری‌های مختلف می شود. ادویه موسیر بهرامن دارای املاحی همچون گوگرد، پتاسیم، آنتی اکسیدان، فلانوئید، منگنز و … است علاوه بر این دارای ویتامین‌های A و C است.

ما در این مقاله به معرفی برخی از خواص آن اشاره خواهیم کرد.

فهرست مطالب:(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.)

موسیر و تقویت ذهن و اعصاب

موسیر و تقویت استخوان‌ها

پیشگیری از سرطان

موسیر و پوست سالم

موسیر و زنان باردار

خرید مستقیم ادویه موسیر

ادویه موسیر پت بهرامن
خرید ادویه موسیر پت بهرامن

پیشگیری از سرماخوردگی

شما می‌توانید در فصل زمستان از این محصول استفاده کنید. موسیر دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان موجود در این خوراکی باعث می‌شود تا بدن افراد در برابر بیماری‌های ویروسی ایمن‌تر بماند. آنتی اکسیدان موجود در موسیر باعث می‌شود تا تعداد گلبول‌های سفید بیشتر شود.
البته نباید این محصول را تنها در زمان بیماری استفاده کنید. شما می‌توانید در هر زمانی از فصل سرما از آن استفاده کنید. با استفاده از آن می‌توانید از برخی بیماری‌های ویروسی به مانند آنفولانزا و سرماخوردگی پیشگیری کنید.
علاوه بر این باید بدانید زمانی که شما از این گیاه استفاده می‌کنید آنتی‌اکسیدان‌های بدن شما به طور معمول بالا نمی‌روند. این امر باعث می‌شود تا در صورت ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی طول درمان کمتری داشته باشید.

موسیر و تقویت ذهن و اعصاب

خواص موسیر و تقویت ذهن و اعصاب

همان گونه که می‌دانید مغز یکی از اعضای حیاتی در بدن هر انسانی است. با استفاده از موسیر و ادویه موسیر بهرامن می‌توانید، مغز را تقویت کنید. موسیر باعث می‌شود تا مغز بتواند پیام‌های عصبی را به خوبی منتقل کند. علاوه بر این باعث می‌شود تا استرس در فرد کمتر شود.
این گیاه می‌تواند ذهن را آماده استراحت کند. این محصول دارای مقادیر زیادی از آمینواسیدها و ویتامین‌ها است. هر کدام از آن‌ها می‌توانند قسمت‌های عاطفی ذهن را تقویت کنند. همچنین این خوراکی باعث می‌شود تا هورمون و آنزیم‌های مغز تعادل بیشتری داشته باشند.
این گیاه است که تمامی این ویژگی‌ها را برای ذهن آماده می‌کند. کمبود هر کدام از این املاح و ویتامین‌ها می‌تواند باعث کاهش عملکرد مثبت ذهن شود.
زمانی که تعادل بین هورمون‌های عصبی از بین می‌رود، ممکن است اعصاب فرد دچار آسیب شود. این عامل می تواند آرامش عصب فرد را به هم بریزد. اما با استفاده از این محصول می‌توان این تعادل را برقرار کرد و اعصاب آرام‌تری داشت.

موسیر و فشار خون بالا

فشار خون یکی از بیماری‌های خاموش است. در بسیاری از مواقع فشار خون دارای علامتی نمی‌باشد به همین دلیل فرد ممکن است با خطرهایی مواجه شود. فشار خون هر فرد باید متعادل شود تا مشکلی برای او پیش نیاید. این بیماری با بیماری قلبی و عروقی و سکته رابطه مستقیمی دارد.
موسیر دارای مقادیری از آلیسین و پتاسیم است. این املاح می‌توانند فشار خون را در فرد کاهش دهد و به حفظ سلامت قلب و عروق وی کمک کنند. علاوه بر این مصرف موسیر از لخته شدن خون جلوگیری می کند. ایجاد لختگی می‌تواند پیامدهای خطرناکی برای افراد در پی داشته باشد. یکی دیگر از خواص موسیر و ادویه موسیر کاهش فشار بر روی سیستم قلب و عروق و استرس است.

موسیر و کلسترول بالا

این ادویه دارای ترکیباتی است که می تواند سطح چربی خون را کنترل کند. این خوراکی دارای مقادیری از فلاونوئیدها است که به همین دلیل می‌تواند سطح کلسترول خون را پایین‌ بیاورد. کلسترول بالا می‌تواند باعث ایجاد مشکلات قلبی و عروقی شود. علاوه بر این احتمال بروز سکته‌های قلبی و مغزی را هم بالا می‌برد. به همین دلیل می‌توانید با مصرف این گیاه از این بیماری‌ها جلوگیری کنید.

موسیر و تقویت استخوان‌ها

اسکلت انسان همواره باید مورد توجه قرار بگیرد. استخوان بندی انسان نیاز به املاحی مانند کلسیم دارد. موسیر محصولی است که دارای مقادیر زیادی از کلسیم است که باعث تقویت استخوان ها در افراد می‌شود. علاوه بر این ویتامین دی هم نقش مهمی در تقویت استخوان بندی دارد. موسیر با داشتن مقادیر زیادی ویتامین دی می‌تواند باعث تقویت استخوان ها در افراد شود. این مواد معدنی در انواع مختلف محصولات شرکت بهرامن یافت میشوند.

زعفران بهرامن
خرید از فروشگاه آنلاین بهرامن

موسیر و پیشگیری از دیابت

دیابت بیماری خطرناکی است که متأسفانه تعداد بسیار زیادی از هموطنانمان به این بیماری دچار هستند. دیابت دارای دو نوع است. افرادی که به دیابت نوع دو مبتلا هستند می‌توانند از موسیر استفاده کنند. در دیابت نوع دو انسولین نمی‌تواند گلوکز را به خود جذب کند. به همین دلیل قند خون فرد بالا می‌رود و به دیابت مبتلا می‌شود.

موسیر باعث می‌شود تا انسولین‌های موجود در بدن افراد به خوبی گلوکز را به خود جذب کنند. این عامل باعث می‌شود تا قند خون در افراد پایین بیاید و این موضوع باعث کنترل و پیشگیری از دیابت نوع دو می‌شود. این محصول دارای فتوشیمیایی‌هایی است که از بروز دیابت جلوگیری می کند.

همچنین در درمان آن هم نقش مؤثری دارد.
البته تأثیر آن برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو به این معنا نیست که برای افراد مبتلا به دیابت نوع یک مفید نمی‌باشد. این افراد می‌توانند با مصرف این گیاه سطح انسولین بدن خود را بیشتر کنند. این عامل باعث می‌شود تا قند خون در این افراد کنترل شود.

پیشگیری از سرطان

خانواده سیر و پیاز نقش مهمی در پیشگیری از بروز سرطان دارند. موسیر هم به مانند آن‌ها می‌تواند در پیشگیری از سرطان مؤثر باشد. این محصول دارای ترکیباتی است که مانع از ایجاد سلول‌های سرطانی می‌شود.
یکی از این ترکیبات وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در موسیر و ادویه موسیر است. آنتی اکسیدان باعث می‌شود تا رادیکال‌های آزاد در بدن کنترل شوند.

موسیر و پاک‌سازی کبد

کبد، سموم بدن را از بین می‌برد. به همین دلیل در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارد. موسیر به دلیل ترکیباتی که دارد می‌تواند کبد را به طور کامل پاک‌سازی کند. یکی از مهم‌ترین ترکیبات آن گوگرد است. گوگرد موجود در این گیاه باعث می‌شود تا عمل پاک‌سازی کبد به خوبی انجام شود.

موسیر و پوست سالم

این ادویه خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد. این محصول می‌تواند بسیاری از آلودگی‌های سطح پوست را از بین ببرد. میکروب‌ها و باکتری‌ها از جمله عواملی هستند که باعث ایجاد عفونت و آکنه در پوست می‌شوند. موسیر می‌تواند میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرد.
پیری زودرس پوست عاملی است که بسیاری از افراد به ویژه زنان، نگران آن هستند. آن‌ها باید بدانند که می‌توانند با استفاده از موسیر پیری زود رس پوست خود را به تعویق بیندازند. این عامل به دلیل وجود گوگرد در موسیر اتفاق می‌افتد. گوگرد باعث می‌شود تا سلول‌های مرده در پوست جمع نشود به همین دلیل باعث جوانی و شادابی در پوست می شود.
علاوه بر این می‌تواند در بهبود و التیام برخی از امراض دیگر پوستی هم مفید باشد. موسیر از حساسیت‌های پوست و ایجاد خارش و سرخی آن هم جلوگیری به عمل می‌آورد.

کاهش وزن

چاقی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جوامع مختلف دنیا است. در کشور ما هم این مشکل وجود دارد. به عبارت دیگر چاقی با بسیاری از بیماری‌های دیگر رابطه مستقیم دارد.
افرادی که به چاقی مبتلا هستند مستعد ابتلا به بیماری‌های مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و … هستند. موسیر علی‌رغم این که دارای خواص زیادی است اما کالری بسیار کمی هم دارد.

تقویت موی سر

همان گونه که در بالاتر هم گفتیم موسیر دارای مقادیر زیادی گوگرد است. گوگرد یکی از املاح مورد نیاز برای مو است. گوگرد باعث می‌شود تا فولیکول‌های موی افراد تقویت شود. هر چه فولیکول‌های مو تقویت شود قطعاً موهای شما کمتر دچار ریزش خواهد شد.
برای این کار می‌توانید موسیر خشک شده را درون آب بیندازید. بعد از خیساندن می‌توان آب آن را جدا کرده سپس آن را به صورت موضعی به موهای خودتان بمالید. در حدود پانزده دقیقه صبر کنید و بعد از این مدت می‌توانید آن را بشویید.

تقویت موی سر با موسیر

اگر با بوی موسیر مشکل دارید حتماً سعی کنید آن را با شامپو بشویید تا بوی آن بر روی سرتان باقی نماند.
علاوه بر این موضوع بسیاری از افراد از مشکلاتی پوستی به مانند شوره سر رنج می‌برند. شاید شما هم که در حال حاضر این مقاله را مطالعه می کنید گرفتار این مشکل باشید. شما می‌توانید با استفاده از محصولات زیر این مشکل را از بین ببرید:
• آب لیمو ترش
• موسیر
• عسل
شما باید آب موسیر و لیمو ترش را گرفته و سپس این با عسل مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن، آن را بر روی پوست سر خود بمالید. این محلول باید در حدود 30 دقیقه بر روی پوست سر شما باقی بماند. سپس می‌توانید موهای خود را بشویید. محصولات و ادویه‌جات بهرامن در وبسایت این شرکت در دسترس هستند.

موسیر و زنان باردار

زنان باردار باید از خوراکی‌های مفید و دارای املاح و ویتامین‌های مختلف برای رشد جنین خود استفاده کنند. موسیر یکی از این خوراکی‌ها است. موسیر باعث می‌شود تا جنین رشد طبیعی خود را دنبال کند. یکی از املاح مورد نیاز برای زنان باردار در این دوران فولات است. کمبود فولات می‌تواند به سیستم عصبی نوزاد و جنین صدمه وارد کند.
این ادویه دارای مقادیری از فولات می‌باشد.

به همین دلیل می‌تواند با مصرف این محصول از بروز نقص در جنین جلوگیری به عمل آورد. علاوه بر این بعد از زایمان، این محصول می‌تواند برای نوزاد و کودکان هم مفید باشد. این محصول دارای مقادیری از ویتامین‌های A و C است. علاوه بر این، املاح دیگری به مانند فسفر و منیزیم هم دارد. این املاح و ویتامین‌ها برای کودکان مفید هستند و باعث می‌شوند اسکلت بندی بدن آن‌ها بهتر شکل بگیرد.

سیستم گوارش

معده دارای آنزیم‌هایی است که باعث می‌شود عملکرد آن بهبود پیدا کند. موسیر باعث می‌شود تا این آنزیم‌ها بهتر ترشح شوند. در نتیجه این ترشح بهتر هضم غذا را آسان می کند. علاوه بر این برخی از مشکلات گوارشی به مانند زخم معده را هم درمان می‌کند.
فیبر یکی دیگر از املاح مورد نیاز برای دستگاه گوارش است. کمبود فیبر باعث می‌شود تا افراد به یبوست مبتلا شوند. موسیر دارای مقدار زیادی فیبر است به همین دلیل می‌تواند حرکت روده را در افراد مبتلا به یبوست بهبود ببخشد. این امر باعث می‌شود تا افراد به یبوست کمتر مبتلا شوند.

ادویه پت بهرامن
خرید ادویه پت بهرامن

سیستم ایمنی بدن

اکثر بیماری‌هایی که برای افراد به وجود می‌آید به دلیل نقص در سیستم ایمنی بدن است. موسیر دارای املاحی است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. موسیر با مهار ویروس‌ها و عفونت‌ها می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشد.

گردش خون

گردش خون باید به طور مستمر و منظم صورت بگیرد. هر گونه اختلال در آن می‌تواند عواقب فاجعه باری را رقم بزند. موسیر خوراکی است که می‌تواند به افراد برای دستیابی به گردش خون بهتر، کمک کند.
افرادی که دچار کم خونی هستند می‌توانند این محصول را در برنامه غذایی خود بگنجانند. این محصول دارای مقادیری از آهن ، مس و پتاسیم می‌باشد. به همین دلیل با مصرف موسیر می توان از مبتلا شدن به کم خونی جلوگیری کرد.

خرید مستقیم

این خاصیت و تمامی خواصی که در بالا ذکر کردیم در موسیر و ادویه موسیر هم وجود دارد. اما به شرطی که از ادویه باکیفیت استفاده کنید. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین ادویه موسیر پت را از بهرامن خریداری نمایید. به یاد داشته باشد که بیشتر ادویه‌های موجود در بازار دارای ترکیبات مضر هستند.

معرفی ادویه موسیر پت بهرامن

پودر موسیر بهرامن در بسته بندی‌های پت عرضه شده است. بسته بندی‌های آن به گونه‌ای هستند که کار را برای آشپزان بسیار راحت کرده است. با استفاده از محصولات پت بهرامن می‌توان به مانند یک نمکدان از آن‌ها استفاده کرد.
این محصول توسط بهترین متخصصان ایرانی تولید شده‌اند.

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه شرکت زعفران بهرامن