ادویه ماکارونی و پیتزا پت

ادویه پیتزا بهرامن، برای پخت یک پیتزای خوشمزه

همانطور که می‌دانید فست فودها امروزه یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای موجود هستند. یکی از پرطرفدارترین فست فودهای موجود نیز، پیتزا است. بسیاری از افراد پخت پیتزا را بصورت خانگی انجام می‌دهند اما برای تهیه یک پیتزا خانگی خوشمزه و مرغوب باید نکات بسیاری را در نظر داشت.

در ادامه به معرفی و بررسی ۳ نکته جهت پخت یک پیتزای خوشمزه و کشف راز ادویه این غذا می‌پردازیم، بهرامن یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه است که ادویه ماکارونی و پیتزا پت را ارائه می‌دهد، پس تا انتها با ما همراه باشید تا این نکات را دریابید و به این ترتیب یک پیتزای رستورانی و بسیار عالی بپزید.

فهرست مطالب:(با کلیک بر روی هر عنوان به توضیحات بیشتر هدایت شوید.)

تاریخچه پیتزا

۳ نکته برای پخت یک پیتزای خوشمزه

در هنگام چسبیدن خمیر پیتزا به ظرف باید چه کرد؟

پنیر پیتزا

رازهای خوشمزه‌شدن پیتزای خانگی

pizza یک فست فود محبوب و پرطرفدار است که از یک نان گرد صاف که آن را به سس آغشته و با پنیر و دیگر مواد پوشانده شده است، گفته می‌شود. این نان درنهایت در فر قرار می‌گیرد و پخته می‌شود. از رایج‌ترین موادی که بر روی پیتزا قرار می‌گیرد می‌توان به ژامبون، قارچ، زیتون، پیاز، فلفل سبز، گوجه فرنگی و… اشاره کرد.

ادویه ماکارونی و پیتزا پت بهرامن
خرید ادویه ماکارونی و پیتزا پت بهرامن

دقت داشته باشید که در پخت و تهیه پیتزا از انواع ظروف نظیر کالزونه، استرامبولی و… استفاده می‌شود. همچنین درجه حرارت فر در حین پخت پیتزا نیز در انواع فر متفاوت است.

تاریخچه پیتزا

احتمالاً تاریخچه پیتزا را ایتالیایی و مربوط به شهر ناپل می‌دانید اما دقت داشته باشید که این غذای خوشمزه و پرطرفدار راه بسیار طولانی را طی کرده تا درنهایت جایگاه اصلی خود را پیدا کند.
جالب است بدانید که سال‌ها پیش یعنی حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد، سربازان داریوش برای رفع گرسنگی نوعی نان بر روی سپرهای خود می‌پختند و در نهایت پنیر و خرما بر روی آن قرار می‌دادند. یونانی‌ها این شیوه پخت نان را از سربازان ایرانی آموختند و آن را به رومی‌ها آموزش دادند. درنهایت نیز این روش به جنوب ایتالیا رسید و در آنجا مرسوم و محبوب شد.

مجله پیتزا

حدود ۳۰۰ سال پیش از میلاد یک مورخ رومی در کتاب خود پیتزا را اینگونه توصیف کرد؛ گردی پهن از خمیر که روغن زیتون، سبزی و عسل روی آن را می‌پوشاند و درنهایت روی سنگ پخته می‌شود.
لازم به ذکر است که این توصیف نشان می‌دهد که رومی‌ها به pizzaعلاقه بسیار زیادی داشتند. این علاقه تا حدی بود که آن را با آداب و سنت‌های خود سازگار کرده بودند. چراکه روغن زیتون یکی از روغن‌های رایج در روم است.
همانطور که می‌دانید برخی افراد اعتقاد دارند که پیتزا از روم به جنوب ایتالیا راه یافت و تا مدت‌ها بهترین غذا برای فقیران بود اما برخی دیگر معتقد هستند که این غذای محبوب و بسیار خوشمزه قدمت بسیار طولانی تری دارد و نخستین‌بار توسط اهالی یونانی ساکن ماگناگریسیا کشف و تهیه شد.
جالب است بدانید که باستان‌شناسان زمانی که در شهر پومبی ایتالیا مشغول به حفاری بودند بقایای مغازه‌هایی را مشاهده کردند که با پیتزافروشی‌های امروزی شباهت بسیار زیادی داشت. البته همانطور که می‌دانید پیتزا در آن زمان به شکل رایج امروزی وجود نداشت.

آن پیتزا یک نان مسطح گرد بود که با آرد به وجود می‌آمد و سپس روی آن را ادویه و روغن‌های مختلف می‌پوشاند و درنهایت پخته می‌شد. دقت داشته باشید که در آن زمان در اروپا گوجه فرنگی کاملا ناشناخته بود. همچنین شیر گاومیش هندی که از آن پنیر pizza به وجود می‌آمد نیز برای اهالی کامپانیا ناپل یک مفهوم پیچیده و ناآشنا بود.
نخستین‌بار در قرن شانزدهم گوجه فرنگی وارد اروپا شد. جالب است بدانید که مردم اروپا گوجه فرنگی را میوه‌ای سمی می‌دانستند و از آن استفاده نمی‌کردند. اما درنهایت در اواخر قرن هجدهم مردم فقیرنشین ناپل از گوجه فرنگی به‌عنوان ماده‌ای مهم در نان‌های پیتزاشکل خود استفاده کردند. به این ترتیب این پیتزاها توجه گردشگران و جهانگردان بسیاری را به خود جلب کرد و آن‌ها را به سمت محله‌های فقیرنشین ناپل کشاند.
دقت داشته باشید که پیتزای مدرن یا همان پیتزای امروزی در سال ۱۸۸۹ توسط یک آشپز درباری که رافائل اسپوزیتو نام داشت تهیه و معرفی شد. رافائل در یکی از نانوایی‌های شهر ناپل مشغول به کار بود. وی قصد داشت پیتزای مخصوصی تهیه کند که بتواند آن را به‌عنوان هدیه به پادشاه امبرتو و ملکه مارگریتا پیشکش کند.
شایان ذکر است که یک پیتزا میهن پرستانه بود و درست شبیه به پرچم ایتالیا در رنگ‌های سفید و قرمز و سبز تهیه شده بود و شامل پنیر، گوجه‌ و ریحان بود. ملکه مارگریتا با دیدن این pizza به وجد آمد و نام آن را پیتزا مارگریتا نامید. که امروزه به پیتزای سبزیجات مشهور است. دقت داشته باشید که این پیتزا همان استانداردی است که تا به امروز در سراسر جهان در تهیه پیتزا رعایت می‌شود.

ادویه برای پخت پیتزا

بطورکلی پیتزا مارگریتا به دو دلیل محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد دارد؛ قیمت مناسب و حجم بسیار کم که همه افراد می‌توانند آن را میل کنند.
پس از این رویداد افراد مختلف در دکه‌های خیابانی شروع به تهیه و فروش پیتزا کردند اما درنهایت در سال ۱۸۳۰ اولین پیتزافروشی در ناپل افتتاح شد.
با گذشت زمان پیتزا در بین ایتالیایی‌ها محبوبیت بسیار زیادی به دست آورد. اما این غذای خوشمزه هنوز در آمریکا ناشناخته بود. پس از جنگ جهانی دوم سربازان آمریکایی که در ایتالیا بودند با این غذا آشنا شدند و آن را به خانه بردند. به این ترتیب پیتزا در آمریکا نیز محبوب و رایج شد. البته دقت داشته باشید که ایتالیایی‌ها با مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم پیتزا را به سراسر اروپا معرفی کردند.
خوب است بدانید که پیتزا به دو دلیل محبوبیت بسیار و سریعی به دست آورد که عبارتند از: تهیه نسبتاً سریع و آسان، حمل ساده و راحت.

همانطور که گفتیم پیتزا یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین غذاهای موجود است. در طعم این فست فود سه نکته اساسی وجود دارد؛ خمیر ، پنیر و ادویه پیتزا. این ادویه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای یک pizza خوشمزه است. شما می‌توانید این ادویه را بصورت آماده خریداری نمایید. بهرامن یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید انواع ادویه‌جات است.

۳ نکته برای پخت یک پیتزای خوشمزه

در پخت یک پیتزای خوشمزه عوامل بسیاری دخیل هستند که ۳ مورد از آن‌ها نسبت به بقیه اهمیت بیش‌تری دارند. در ادامه به معرفی و بررسی این سه نکته می‌پردازیم.

خمیر پیتزا

خمیر یکی از مهم‌ترین اجزای هر پیتزا است که بر طعم آن تأثیر مستقیم دارد. امروزه این خمیر را هم می‌توان بصورت خانگی و هم آماده تهیه کرد. در ادامه به معرفی و بررسی مهم‌ترین نکات هنگام تهیه خمیر بصورت خانگی می‌پردازیم.

آب گرم

اگر در دستور تهیه خمیر پیتزا خود نام خمیر مایه مشاهده می‌کنید دقت داشته باشید که نباید آن را در آب معمولی حل کنید. بلکه باید خمیر مایه خود را با آب یا شیر ولرم حل کنید تا به این ترتیب خمیر مایه فعال شود. خوب است بدانید که خمیر مایه‌ای که با شیر تهیه می‌شود بطورمعمول تردتر و لذیذتر است.

از ورزدادن خمیر غافل نشوید

پیش از هرچیزی دقت داشته باشید که هرچه خمیر شما ورز بیش‌تری داده شود بافت یکنواخت‌تری خواهد داشت. احتمالاً با خود می‌گویید که تا چه زمانی باید به ورزدادن خمیر ادامه داد؟ پیشنهاد ما به شما این است که تا زمانی که خمیر به دستتان می‌چسبد به ورز دادن ادامه دهید.

محصولات بهرامن
خرید از فروشگاه آنلاین بهرامن

به خمیر خود استراحت دهید

همانطور که می‌دانید برای تهیه تمام غذاهای خمیری باید مدت زمانی جهت استراحت‌کردن خمیر در نظر گرفت تا به این ترتیب خمیر به خوبی عمل آید و پف کند. برای این امر ظرفی با گنجایش مناسب انتخاب کنید و آن را بطورکامل چرب کنید‌. درنهایت خمیر خود را درون ظرف قرار دهید تا برای حداقل یک ساعت استراحت کند.

به جنگ خمیر بروید!

اگر در هنگام پهن‌کردن خمیر بر روی سینی چرب‌شده مشاهده کردید که خمیر شما از گوشه و کنار خود را جمع می‌کند و پف می‌کند باید مداوم پف آن را با دست بخوابانید تا درنهایت خمیر شما بطورکامل پهن شود.

در هنگام چسبیدن خمیر پیتزا به ظرف باید چه کرد؟

اگر خمیر پیتزای شما آماده است در این شرایط تنها کافی است که ظرف پیتزا خود را چرب کنید اما اگر از خمیر خانگی استفاده می‌کنید باید آن را درون آرد بسیار زیاد با وردنه صاف کنید و سپس آن را بتکانید. حال آرد اضافی را روی خمیر بریزید و درنهایت خمیر را درون ظرف قرار دهید. در این شرایط دیگر خمیر pizza شما به ظرف نمی‌چسبد.

روش نگهداری

شما می‌توانید یک‌بار خمیر پیتزا تهیه کنید و سپس آن را به چند وعده خمیر تقسیم کنید و سپس آن را با خیال راحت از ۳ روز تا ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید.

خشک‌شدن خمیر پیتزا آماده

همانطور که می‌دانید خمیر آماده پس از آنکه در فر قرار می‌گیرد به سرعت خشک می‌شود و به این ترتیب یک نان خشک و بی‌کیفیت باقی می‌ماند.
شما می‌توانید برای جلوگیری از خشک‌شدن خمیر پیتزا یک کاسه را پر از آب کنید و در فر قرار دهید. دقت داشته باشید که این کاسه پس از جوش‌آمدن بخار می‌کند و به این ترتیب مانع از خشک‌شدن خمیر می‌شود.
ادویه این غذای محبوب عاملی مهم در خوشمزه و خوش‌طعم شدن پیتزا است.

نکات پخت پیتزا خوشمزه

امروزه افراد باتوجه به ذائقه خود از مواد و ترکیبات مختلفی جهت تهیه این ادویه استفاده می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ریحان، پونه کوهی، آویشن، پودر سیر، پودر پیاز، جعفری، گشنیز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، نمک، پاپریکا و… اشاره کرد.

دقت داشته باشید که امروزه برخی افراد ترجیح می‌دهند که به جای تهیه ادویه پیتزا از ادویه‌های آماده استفاده کنند. بهرامن یکی از شرکت‌های پیشرو در این حوزه است که ادویه پیتزا پت را ارائه می‌دهد.

این ادویه با بهترین و استانداردترین دستگاه‌ها تولید و بسته‌بندی می‌شود. همچنین ادویه ماکارونی و پیتزا پت در کنار طعم فوق‌العاده خود، قیمت مناسبی نیز دارد.

پنیر پیتزا

همانطور که می‌دانید مهم‌ترین شاخصه یک پنیر pizza مرغوب کشسان آن است. امروزه برخی پنیرها کشسانی کمی دارند. البته کشسانی پنیر تا حد بسیار زیادی به میزان مصرف آن و نحوه پخت بستگی دارد.

انواع پنیر پیتزا در ایران

پنیر پیتزا در ایران انواع بسیاری دارد که عبارت است از:
• پنیر موزارلا
• پنیر پروولون
• پنیر فرآوری‌شده

پنیر پیتزا در چه بسته‌بندی‌هایی عرضه می‌شود؟

بطورکلی پنیر pizzaدر بسته‌بندی‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. نوع قالبی این پنیر اندازه بسیار بزرگی دارد و یک گزینه مناسب برای سوپرمارکت‌ها است. نوع ورقه‌ای پنیر از دیگر بسته‌بندی‌های آن بوده که بسیار رایج است. در این نوع بسته‌بندی هر ورق در یک پلاستیک جداگانه بسته‌بندی شده است.
پنیر رنده‌شده از دیگر انواع پنیر پیتزا است که امروزه بصورت بسته‌بندی کارخانه‌ای و فله‌ای به فروش می‌رسد.

رازهای خوشمزه‌شدن پیتزای خانگی

برای آنکه یک پیتزا خانگی خوشمزه شود راه‌های بسیاری وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:
• پیش از آنکه مواد موردنظر خود را بر روی خمیر pizza قراردهید خمیر خود را با سس بپوشانید.
• اگر قصددارید پیتزای سبزیجات تهیه کنید پیشنهاد ما به شما این است که پیش از هرچیزی مواد موردنظر خود را کمی تفت دهید.
• استفاده از قارچ خام در پیتزا به آن طعم بدی می‌دهد. چراکه حرارت فر موجب آب‌انداختن قارچ‌ها می‌شود و به این ترتیب به آن‌ها مزه بدی می‌دهد. پیشنهاد ما به شما این است که قارچ‌های خود را خورد کنید و سپس مقداری آبلیمو به آن‌ها اضافه کنید. درنهایت قارچ‌های خود را در کمی کره تفت دهید. به این ترتیب قارچ‌هایی خوشمزه با رنگ طبیعی خواهید داشت.
• اگر در پیتزا خانگی خود از سوسیس و ژامبون استفاده می‌کنید حتما پیش از قراردادن بر روی خمیر آن‌ها را کمی تفت دهید.
• پیتزا خود را بیش از حد با مواد مختلف نظیر سوسیس، کالباس و… پر نکنید. فراموش نکنید که هرچه پیتزا شما پرملات‌تر باشد پخت کم‌تری خواهد داشت. همچنین دقت داشته باشید که مواداولیه بیش‌تر هیچ تأثیری در خوشمزه‌شدن پیتزا ندارد.
• مواظب ضخامت خمیر پیتزا خود باشید. فراموش نکنید که اگر خمیر شما ضخیم باشد، pizza خوب و مرغوبی نخواهید داشت. همچنین اگر خمیر شما بسیار نازک باشد پیتزا می‌سوزد. درنتیجه حد تعادل را حتما رعایت کنید.

ادویه پت بهرامن
خرید ادویه پت بهرامن


جمع‌بندی
همانطور که گفتیم پیتزا یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین غذاهای موجود است. در طعم این فست فود سه نکته اساسی وجود دارد؛ خمیر ، پنیر و ادویه پیتزا.

ادویه پیتزا یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای یک pizza خوشمزه است. شما می‌توانید این ادویه را بصورت آماده خریداری نمایید. بهرامن یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید ادویه پیتزا و ماکارونی است.
ادویه ماکارونی و پیتزا پت محصول تولیدی این برند است. شما می‌توانید این ادویه را به سادگی و باقیمت مناسب و مقرون به صرفه خریداری نمایید و به این ترتیب یک طعم به‌ یادماندنی‌ و بسیار خوشمزه به ماکارونی و پیتزاهای خود بدهید.

ترجمه و جمع آوری: واحد تحقیق و توسعه شرکت زعفران بهرامن